مایکروسافت استخراج ارز دیجیتال در سرویس های ابری را ممنوع کرد

مایکروسافت استخراج ارز دیجیتال در سرویس های ابری را ممنوع کرد

مایکروسافت غول محاسبات ابری با اعمال محدودیت‌های جدید برای فعالیت‌هایی مانند استخراج ارزهای دیجیتال، اقداماتی را برای افزایش پایداری خدمات ابری خود انجام می‌دهد. خبرگزاری فناوری انگلیسی The Register در 15 دسامبر گزارش داد که مایکروسافت بی سر و صدا استخراج رمزنگاری را از خدمات آنلاین خود به منظور محافظت بهتر از مشتریان و فضای ابری خود ممنوع کرده است. این شرکت محدودیت های جدید را به عنوان بخشی از شرایط مجوز جهانی خدمات آنلاین مایکروسافت معرفی کرد. مایکروسافت خط مشی سرویس های  خود را در 1 دسامبر به روز کرد تا روشن کند که “ماینینگ ارز دیجیتال بدون تایید قبلی مایکروسافت ممنوع است.

مایکروسافت اعلام کرده است که اکنون از کاربران می‌خواهد برای استفاده از هر یک از خدمات آنلاین مایکروسافت برای استخراج کریپتو، یک پیش تأیید کتبی از این شرکت دریافت کنند. مایکروسافت گفته است که آخرین محدودیت‌های استخراج کریپتو با هدف محافظت از خدمات آنلاین در برابر خطراتی مانند کلاهبرداری سایبری، حملات و دسترسی غیرمجاز به منابع مشتری انجام می‌شود.

ما این تغییر را برای محافظت بیشتر از مشتریان خود و کاهش خطر اختلال یا آسیب رساندن به خدمات در مایکروسافت کلود انجام دادیم. این شرکت همچنین گفته است که ممکن است مجوز استخراج رمزارز را برای اهداف آزمایشی و تحقیقاتی برای شناسایی امنیتی در نظر بگیرد.

خدمات آنلاین مایکروسافت، ارائه نرم افزار میزبان مایکروسافت است و جزء نرم افزار شرکت به عنوان یک استراتژی خدمات است. این خدمات شامل شبکه محاسبات ابری آژور مایکروسافت است که به ارائه استخراج ارزهای دیجیتال در انواع خاصی از اشتراک ها معروف است. همانطور که قبلاً گزارش شده بود، مایکروسافت خدمات بلاک چین را در آژور نیز آزمایش کرد، اما بی سر و صدا پروژه Azure Blockchain Service خود را در سپتامبر سال گذشته خاتمه داد.

بر اساس برخی گزارش‌ها، سیستم‌های رایانش ابری مایکروسافت در سال‌های اخیر به دلیل ادامه محدودیت‌های زنجیره تامین، با کمبود ظرفیت قابل توجهی مواجه شده‌اند. انتظار می‌رود بیش از نیمی از مراکز داده سرویس آژور تا اوایل سال 2023 محدود بمانند.

با اتخاذ محدودیت‌های جدید، مایکروسافت به بسیاری دیگر از ارائه‌دهندگان محاسبات ابری، از جمله گوگل می‌پیوندد، که همچنین مشتریان را از مشارکت در استخراج ارزهای دیجیتال بدون تأیید قبلی کتبی گوگل منع می‌کند. پلتفرم های دیگری مانند اوراکل استخراج ابری را به طور کامل ممنوع کرده اند، در حالی که Digital Ocean نیز به مجوز کتبی نیاز دارد.

استخراج ابری روشی جایگزین برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است که به کاربران امکان می‌دهد بدون استفاده از تجهیزات یا سخت‌افزار ماینینگ، سکه‌های دیجیتال استخراج کنند و با تکیه بر یک مرکز داده از راه دور با قدرت پردازش مشترک، استخراج کنند.

طبق گفته گروه تحقیقاتی بلاک چین شورای بلاک چین، استخراج ابری یکی از سودآورترین راه‌ها برای استخراج کریپتو است، زیرا نیازی به پرداخت هزینه تجهیزات و هزینه‌های مربوط به آن از سوی مشتریان ندارد. این خبر در حالی منتشر می‌شود که صنعت ماینینگ ارز دیجیتال با بحرانی بزرگ مرتبط با زمستان کنونی ارزهای دیجیتال مواجه است و برخی از ماینرها به دلیل کمبود بودجه در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

منبع cointelegraph

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up