فروش پردازنده های رایزن AMD اینتل را نگران کرده است

بر اساس گزارش آمازون، پردازنده های دسکتاپ رایزن AMD فروش بیشتری نسبت به رقیب خود یعنی اینتل داشته است.اگر به لیست پردازنده های پرفروش فروشگاه اینترنتی آمازون نگاهی بیندازید، هشت مورد از ده پردازنده ی برتری که لیست شده است، پردازنده های AMD  قرار دارند و فقط دو پردازنده از اینتل در این لیست قرار گرفته است. اما لیست پرفروش ترین پردازنده ها هر ساعت به روز رسانی می شود و جایگاه ها تغییر می کند و در این مدت محصولات AMD جایگاه خوبی را در این لیست داشته اند. اما شاید این موضوع برای شما عجیب به نظر برسد ولی برترین پردازنده در این لیست Ryzen 7 2700X شرکت AMD می باشد.

اما این رتبه بندی چندان شوک آور نیست، زیرا از زمان معرفی پردازنده های سری رایزن ۳۰۰۰، منابع بسیاری تسلط روز افزون AMD در دنیای پردازنده های دسکتاپ را خبر داده اند. با این حال، اگر به خاطر داشته باشید و یا نگاهی وسیع تر به بازار پردازنده های دسکتاپ از جمله رایانه های شخصی، کامپیوترهای تجاری، سرورها و دیگر دستگاه ها متوجه خواهید شد که هنوز اکثر رایانه ها در بازار از پردازنده های اینتل استفاده می کنند. با این حال AMD نیز در حال بدست آوردن سهم زیادی از این بازار می باشد. با اینکه فروش پردازنده های اینتل در حال رشد می باشند، اما گزارش های مالی اینتل نشان می دهند که غول پردازنده های کامپیوتری همچنان به سودآوری خود ادامه می دهد. با این حال اینتل در سال های اخیر زیر فشار تقاضای بالای پردازنده های ۱۴ نانومتری قرار گرفته است.

تمام این موارد می تواند برای اینتل که بزرگترین تولید کننده پردازنده های کاپیوتری است، نگران کننده باشد و کمی مسئله را پیچیده تر کند. مسائلی که به عرضه پردازنده های ۱۴ نانومتری می باشد این غول سازنده ی تراشه را درگیر کرده است. همچنین اینتل در توسعه پردازنده های ۱۰ نانومتری با تاخیر مواجه شده است، به همین خاطر برای رقابت در بازار با AMD مجبور به کاهش قیمت ها شد.

همان‌طور که گفته شد، پردازنده‌های پرفروش لیست آمازون به ترتیب پردازنده‌ی رایزن ۷ ۲۷۰۰X، رایزن ۵ ۲۶۰۰ و رایزن ۵ ۳۶۰۰ است. اما جایگاه اینتل در این رده بندی چیست؟ بعد از سه جایگاه اول که متعلق به AMD بوده در جایگاه چهارم و جایگاه ششم شاهد پردازنده‌های Core i5-9600K و Core i9-9900K اینتل بودیم. در جایگاه پنجم نیز مجددا نام AMD با پردازنده‌ی رایزن ۷ ۳۷۰۰X به‌چشم می‌خورد.

بر اساس گزارش منتشر شده از آمازون، پردازنده پر فروش این لیست رایزن AMD 7 2700X است و با توجه به برخی منابع دیگر که محبوب ترین پردازنده را رایزن ۵ ۳۶۰۰ اعلام کرده اند.در لیست رتبه بندی آمازون سه جایگاه اول این لیست پردازنده های AMD قرار گرفته اند و جایگاه چهارم و ششم این لیست پردازنده های Core i5-9600k و Core i9-9900k اینتل قرار گرفته است. اما در بین این دو پردازنده در جایگاه پنجم پردازنده رایزن ۷ ۷۳۰۰X شرکت AMD قرار گرفته است.

منبع techradar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up