فرانسه گوگل را به دلیل رفتار ضد رقابتی ۱۵۶ میلیون دلار جریمه کرد

گوگل به دلیل قوانین نا مشخص در تبلیغات گوگل 166 میلیون دلار جیمه شد

سازمان نظارت بر رقابت در کشور فرانسه، شرکت گوگل را به دلیل رفتار ضد رقابتی و همچنین داشتن قوانین تبلیغاتی نامشخصی در جستجوی گوگل (Google Ads) به مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو جریمه کرده است. این سازمان انتظار دارد گوگل قوانین (Google ads) و همچنین روش های تعلیق حساب های موجود در این پلتفرم را شفاف سازی کند.

سازمان FCA در بیانیه ی مطبوعاتی گفت: سازمان رقابت فرانسه فرض می کند که قوانین عملیاتی در تبلیغات گوگل که توسط گوگل برای تبلیغ کنندگان تنظیم شده است، تحت شرایط غیر عینی، غیر شفاف سازی و تبعیض آمیزی اعمال می شوند. مبهم بودن و عینیت نداشتن این قوانین، استفاده از تبلیغ کنندگان را برای آن ها بسیار سخت کرده است، در حالی که گوگل تمام اختیارات لازم را دارد که بتواند تفسیر خود را از قوانینی که پیش بینی آن دشوار است را اصلاح کند و بر اساس آن تصمیم  می گیرد که آیا سایت ها آن را رعایت می کنند یا خیر.

برای مثال، سازمان FCA می گوید که گوگل  دریافت هزینه را برای خدماتی که به طور معمول رایگان هستند را ممنوع کرده است، اما به طور دقیق مشخص نمی کند که منظورش از رایگان چیست. از نظر ، از نظر FCA ، این امر باعث می شود شرکت هایی که می خواهند در موتور جستجوی گوگل تبلیغ کنند، عدالت رعایت نشود. تقریبا ۸۰ درصد از تبلیغات بازار در گوگل انجام می شود.

غول جستجوی اینترنتی با ممنوعیت تبلیغاتی که برای شرکتی به نام (Gibmedia) اعمال کرده است ، با مشکل مواجه شده است. این شرکت مالک سایت هایی است که اطلاعاتی در مورد وضعیت آب و هوا و داده های شرکت و کتاب های تلفن را مدیریت می کند. شرکت Gibmedia معتقد است که تبلیغات آن ها به ناحق از موتور جستجوی گوگل حذف شده است، به همین خاطر شکایتی را به سازمان FCA ارائه کرده است و با تحقیقاتی که انجام شد گوگل را جریمه کرد.

اما این برای نخستین بار نیست که گوگل در رابطه تبلیغات جریمه می شود، این جریمه به دنبال جریمه بزرگی است که در ماه مارس سال ۲۰۱۹ اتحادیه اروپا گوگل را به دلیل سو استفاده در تبلیغات آنلاین ۱٫۷ میلیارد دلار جریمه کرد. در ژوئیه ی سال ۲۰۱۸ نیز گوگل به دلیل سو استفاده از موقعیت خود در بازار گوشی های هوشمند ۵ میلیارد دلار جریمه شده است و همچنین در ژوئن سال ۲۰۱۷ این شرکت به دلیل سو استفاده از تسلط خود به عنوان موتور جستجو به مبلغ ۲٫۷ میلیارد دلار جریمه شد.

منبع mashable

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up