عدم سازگاری USB 2.0 با مک بوک پرو ۲۰۲۰

مشکل قطع شدن usb 2.0 در مک بوک 2020

سیاری از کاربران جدیدترین مدل های مک بوک پرو و مک بوک ایر اپل، شکایت هایی در مورد سازگار نبودن این دو محصول با برخی از لوازم جانبی مجهز به نسل دوم درگاه ارتباطی USB 2.0 گزارش کردند. در این گزارشات کاربران ادعا می کنند که این مشکل باعث متوقف شدن یا فریز شدن کامپیوترهای آن ها می شود. با توجه به گزارشات منتشر شده در فضای اینترنت، به نظر می رسد این مشکل فقط در مدل های معرفی شده مک بوک در سال ۲۰۲۰ می باشد.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط وب سایت (MacRumors)، تعداد قابل توجهی از در انجمن های پشتیبانی وب سایت ردیت و اپل، این باگ را تایید کرده اند. این کاربران در گزارش های خود ادعا می کنند که در بیشتر موارد،اتصال لوازم جانبی مجهز به USB 2.0 به طور تصادفی قطع می شود و گاهی اوقات باعث کرش کردن سیستم آن ها می شود.

یکی از کاربرانی که این مشکل را داشته است ادعا می کند که لوازم جانبی متصل شده با درگاه USB 2.0 پس از مدتی استفاده از دستگاه قطع می شود و تنها راه حل بر طرف کردن این مشکل راه اندازی دوباره مک می باشد. این کاربر در ادامه گفت: من یک هاب اکسترنال USB-C را به مک بوک متصل کردم و تمامی لوازم جانبی شامل ماوس و کیبورد را که مجهز به پورت USB 2.0 هستند را به آن هاب متصل می کنم. پس از مدتی تمام لوازم تمام دستگاه های که پورت USB 2.0 هستند اتصالشان قطع می شود.

در حالی که به نظر نمی رسد الگوی مشخصی برای بروز این مشکل وجود نداشته باشد، در بیشتر گزارش ها گفته شده است که دستگاه هایی که مجهز به USB 2.0 می باشند، هنگامی که به یک هاب USB متصل می باشند متوقف می شوند ولی لوازم جانبی که مجهز به درگاه USB 3.0 , USB 3.1 می باشند حتی اگر با یک هاب USB متصل باشند به راحتی کار می کنند و قطع نمی شوند.

کاربر دیگری در گزارش خود گفته است که با استفاده از یک هاب با برند تاندربولت (Thunderbolt) این مشکل را برطرف کرده است. اما لوازم جانبی تاندربول اغلب گران قیمت هستند و مطمئنا راه حل ایده آلی برای این مشکل نیست. این مشکل در مک بوک ایر ۲۰۱۹ وجود نداشت ولی در مک بوک ایر ۲۰۲۰ این مشکل را داشتم. تنها راه حل من استفاده از یک هاب تاندربولت به جای استفاده از هاب USB تایپ C می باشد.

با این حال، به نظر نمی رسد که این مشکل یک باگ نرم افزاری باشد. اپل در حال کار برای برطرف کردن این مشکل می باشد. بنابراین مالکان مدل های مک بوک پرو و مک بوک ایر ۲۰۲۰ باید منتظر بمانند تا شرکت اپل به روز رسانی جدیدی برای سیستم عامل مک OS منتشر کند.

منبع ۹to5mac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up