طرح جدید اوپراتور گوگل Fiber، ۲ گیگابیت بر ثانیه همراه با وای فای ۶ و تقویت کننده سیگنال ارائه می کند

google fiber

در روز گذشته شرکت زیرمجموعه آلفابت به نام گوگل فایبر(Google Fiber) که در صنعت اوپراتوری اینترنت فعالیت می کند اعلام کرد که این شرکت به زودی در طرح جدید خود سرویس دو گیگابیت بر ثانیه را با قیمت ۱۰۰ دلار در هر ماه به کاربران ارائه خواهد داد. این طرح در قالب بسته ای سخت افزاری شامل روتر وای فای نسل ۶ و دستگاه تقویت کننده سیگنال می باشد.

گوگل با راه اندازی شرکت فایبر قصد داشت تا سرویس اینترنتی مبتنی بر فیبر نوری خود را به کاربران بیشری در ایالات متحده ارائه کند، ولی گوگل نتوانست به موفقیت بزرگی در این زمینه دست پیدا کند. اما ISP همچنان در تلاش است تا در دیگر شهرها پهنای باند را بهبود دهد تا با ارائه این خدمات جذاب مشتریان خانگی و تجاری خود را در تمام ایالت های آمریکا افزایش دهد. شرکت فایبر با ارائه ی پیشنهاد جذاب خود خدمات ارائه اینترنت پر سرعت را تا دوبرابر افزایش خواهد داد. خدمات ارائه سرویس اینترنت قبلی شامل سرعت دانلود ۱ گیگابیت بر ثانیه است که برای کاربران ۳۰ دلار در ماه هزینه دارد. در حالی که در سرویس جدید سرعت دانلود تا ۲ گیگابیت بر ثانیه افزایش می یابد، اما سرعت آپلود همان ۱ گیگابیت بر ثانیه خواهد بود.

شرکت فایبر علاوه بر ارائه سرویس اینترنتی مبتنی بر فیبرنوری، سرویس Webpass که دسترسی بی سیم اینترنت را به مشتریان خانگی در برخی از شهرها ارائه می دهد. در اطلاعیه ای که این شرکت گفته شده است که حتی سرویس Webpass نیز شامل طرح ۲ گیگابیت بر ثانیه می شود. سرعت دانلود سرویس Webpass در حال حاظر از ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه تا ۱ گیگابیت بر ثانیه می باشد.

سرویس ۲ گیگابیت بر ثانیه از طریق برنامه ای به نام Trusted Tester از ماه آینده در دسترس برخی از مشتریان قرار خواهد گرفت و قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ سرویس جدید خود را در اختیار اکثر کاربران خود قرار دهد. در این اطلاعیه جزئیاتی از روتر وای فای نسل ۶ ارائه نشده استو مشخص نشده است که وای فای ۶ و دستگاه تقویت کننده سیگنال در پکیج ۱۰۰ دلاری ارائه خواهد شد یا خیر. گوگل فایبر اکنون به مشتریان سرویس ۱ گیگابیت بر ثانیه، روتر و گیت وی را به صورت جداگانه ای در اختیار کاربران قرار می دهد.

۱ سرعت دانلود ۱ گیگابیت بر ثانیه برای اکقر افراد عادی بسیار زیاد است و میلیون ها آمریکایی وجود دارند که حتی از شهرهای دور به این سرویس دسترسی ندارند. اما گوگل فایبر انتظار دارد بسیاری از کاربران حرفه ای از این سرویس استقبال کنند.

منبع arstechnica

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up