شیوع ویروس کرونا و دورکاری شرکت ها باعث افزایش فروش نمایشگر، ماوس و کیبورد شده است

شیوع ویروس کرونا باعث شد بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک کارمندان خود را تشویق به دور کاری در خانه کنند تا از ابتلا به ویروس COVID-19 در امان باشند.

بر اساس تحقیقات شرکت GfK، در انگلستان فروش قطعات جانبی کامپیوتر از قبیل مانیتور، ماوس و کیبورد  نسبت به ده هفته قبل دو برابر شده است. این آمار در هفته های اول و دوم ماه مارس بدست آمده است. به نظر می رسد کاربران کسب و کارهای مختلف فناوری با مراجعه به فروشگاه های آنلاین محصولات مناسب با کسب و کار خود را خریداری کرده اند و همین موضوع باعث شده است فروش مانیتور و کیبورد کامپیوتر رشد چشمگیری داشته باشد.

در این آمار مشخص شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته میزان خرید نمایشگر و قطعات جانبی کامپیوتر به میزان ۱۳۲.۹ درصد در تعداد و ۱۳۲.۳ درصد در فروش افزایش داشته است. همچنین فروشندگان رایانه های شخصی  نیز از افزایش فروش محصولات خود خبر داده اند. زیرا شرکت ها سعی می کنند تا آنجا که ممکن است تعداد بیشتری از کارمندان خود را برای دورکاری در خانه آماده کنند. همچنین علاوه بر فروش بالای مانیتور، شاهد رشد بالای فروش صفحه کلید کامپیوتر نیز بوده ایم.

با توجه به آمار بدست آمده، در هفته جاری و نسبت به سال گذشته فروش کیبورد ۶۸.۸ درصد افزایش داشته است. همچنین فروش لوازم جانبی کامپیوتر مانند ماوس و قلم صفحه نمایش نیز نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش داشته است. به گفته محققان فروش تجهیزات شبکه از جمله روتر و ریپیتر نیز افزایش چشم گیری داشته است. با این حال، با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش دورکاری، برای برخی از کاربران سخت می باشد که به مدت طولانی از لپ تاپ استفاده کنند، همین موضوع باعث شده است بسیاری از کاربران اقدام به خرید مانیتور و کیبورد کرده اند تا راحت تر به کار خود در خانه ادامه دهند. در ادامه این گزارش ، کاربران برای ایمن ساختن مسیرهای تبادل اطلاعات در خانه، استفاده از وی پی ان نیز افزایش چشم گیری داشته است.

منبع zdnet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up