شرکت TSMC تولید تراشه های ۷ نانومتری را برای تقاضای بیشتر افزایش می دهد

همانطور که می دانید ، شرکت TSMC یکی از بزرگترین تولید کننده ها در صنعت نیمه هادی شناخته می شود . مشتریان TSMC شرکت های بزرگی هستند که در صنعت تولید کامپپیوتر ، سخت افزار و گوشی های هوشمند فعالیت می کنند از جمله کوالکام ، انویدیا  ، مدیا تک و کمپانی بزرگ اپل می باشند . شرکت تایوانی TSMC جهت رفع بازار و تقاضای زیاد مشتریان  خود تولید تراشه های ۷ نانومتری خود را افزایش دهد . آن طور که به نظر می رسد برخی از شرکت های بزرگ قصد دارند به جای استفاده از تراشه های ۱۰ نانومتری از تراشه های ۷ نانومتری در محصولات خود استفاده کنند . شرکت هایی نظیر ، هواوی سیلیکون ، مدیا تک ، کوالکام ، زایلیکس و شرکت انویدیا محصولات جدید خود را بر پایه تراشه های ۷ نانومتری شرکت TSMC تولید خواهند کرد .

همانطور که می دانید تراشه های ۷ نانومتری N7 نامیده می شوند و تولید این نوع تراشه هارا د نیمه دوم سال جاری افزایش خواهد داد . شرکت TSMC انتظار دارد با افزایش تولید تراشه های ۷ نانومتری ۲۰ درصد درآمد خود را از فروش تراشه های خود در سه ماهه ی چهارم افزایش دهد و درآمد کل سال ۱۰ درصد افزایش پیدا کند . اما نه تنها شرکت های تولید کننده موبایل های هوشمند از تراشه های ۷ نانومتری استفاده خواهند کرد بلکه دیگر شرکت ها در برخی از حوزه ها نیز برای استفاده از این نوع تراشه ها در محصولات خود اعلام آمادگی کرده اند . در آینده شرکت های تولید کننده سرورهای مرکزی ، پردازنده های سرور ، پردازنده های مورد استفاده در شبکه ، تولید کننده های کنسول های بازی ، سخت افزار معدن کاوی ارزهای دیجیتالی ، تراشه های خودرهای خودران ، و دیگر محصولاتی که از فناوری هوش مصنوعی استفاده می کنند مجهز به تراشه های ۷ نانومتری خواهند شد .

با این حال در گزارش های منتشر شده برخی شرکت ها از تراشه های ۱۰ نانومتری و همچنین ۱۲ نانومتری شرکت هایی جمله اپل برای محصولات خود سفارش می دهند . تراشه های ۱۲ نانومتری در گوشی های ارزان قیمت مورد استفاده قرار می گیرد . آمار تولید تراشه های ۱۰ نانومتری حدود ۱۹ درصد می باشد و انتظار می رود تا پایان سال جاری این رقم به ۱۰ درصد کاهش یابد .

منبع gsmarena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up