شرکت های خدمات مالی

وظایف شرکت های خدمات مالی

حسابداری شرکت های خدماتی

در پس موفقیت های منظم و پیاپی‌ اغلب شرکت های بزرگ ، یک تیم حسابداری ماهر و کاربلد نهفته است که با سازماندهی و مدیریت درست و دقیق ورودی ها ، و تجزیه و تحلیل استاندارد و اصولی رویداد ها به سود دهی شرکت و رشد آن کمک شایانی می کنند . همان‌طور که مطلع هستید فرآیند عملیاتی حسابداری از حجم بالایی برخوردار است ، در صورت عدم تخصص کافی عوامل شرکت و عدم حضور حسابدار و تیم حسابداری ، مؤسسه مالی دچار زیان و خسارت شدید مالی خواهد شد . با وجود این شرایط مالکان شرکت ها ، مدیران کسب و کار های بزرگ و دارندگان بیزنس های کلان به شرکت های خدمات مالی مراجعه کردند و امورات حسابداری خود را به آنان واگذار کردند .

در اینجا شاید هنوز ابهاماتی در خصوص ارائه خدمات شرکت های مالی در ذهن تان وجود داشته باشد ، زیرا تاکنون توضیحات دقیقی راجع به آن ها دریافت نکرده اید . تیم تخصصی و تحقیقاتی آرپاکو ، در این مطلب از سایت به طور تخصصی به این موضوع پرداخته است . لذا تا پایان مطلب توضیحات را مطالعه نموده و نکات مهم را به خاطر بسپارید ‌.

  • نحوه حسابداری شرکت های خدماتی چگونه است ؟

تنها حوزه ی فعالیتی ای که در ابتدای شروع فعالیت و کسب درآمد نیاز به سرمایه اولیه هنگفت ندارد ، حسابداری خدماتی و خدمات مالی می باشد . زیرا با پیشرفت رو به جلو و سریع دنیای مدرن و پیشرفته رسانه ها و افزایش جمعیت بشر ، نیاز به ارائه خدمات توسط افراد ماهر در میان مردم بیشتر احساس می ‌شود . در این شرایط ، صاحبان شرکت های خدماتی و کارفرمایان مؤسسات برتر ، ترجیح می دهند افرادی استخدام کنند که با مسائل و پیشامد های حسابداری شرکت های خدماتی آشنا بوده و به خوبی آموزش حسابداری موسسات خدماتی را کسب کرده باشند. از این رو نقش حسابدار در فرآیند های حسابداری حاکم در شرکت های خدماتی بیشتر معین می شود.

به عبارتی دیگر،  شرکت خدماتی به شرکتی اطلاق می شود که در راستای ارائه خدمات به مشتریان ، مراجعین و مخاطبین خود به کسب درآمد فعالیت دارد . در اغلب شرکت های خدماتی ، یک سیستم حسابداری خدماتی کارآمد باید وجود داشته باشد،  همانطور که در حسابداری سایر شرکت های (بازرگانی و تولیدی) وجود دارد و یک مسئله مهم و ضروری تلقی می شود. توجه داشته باشید که حسابداری شرکت خدماتی به این دلیل که در این شرکت ها موجودی کالای شرکت، از گردش خاصی پیروی نمی کند کمتر مورد توجه عموم قرار گرفته است از این رو در این مطلب تلاش کردیم تا به بررسی حسابداری خدماتی ، مفاهیم و اصول آن بپردازیم.

  • خدمات مالی چیست ؟

واژه مالی ، در علم حسابداری کاربرد گسترده ای دارد و تقریباً جزو کلمات ثابت در کتب حسابداری و عملیات های سیستمی می باشد . خدمات مالی شامل همه خدمات اقتصادی و مالی از فعالیت و کارکرد های بانکی گرفته تا مؤسسات اعتباری ، شرکت ‌های سرمایه‌ گذاری و بیمه … ؛ ولی خدمات مالی برای شرکت ‌ها و سازمان ها بیشتر شامل انجام امورات محاسباتی حسابداری و مالی، تهیه تمام گزارشات مهم و حیاتی مالی، تنظیم قرارداد ها و انجام امور مالیاتی است. در حقیقت اصطلاح خدمات مالی، تمامی خدماتی که برای مدیریت و کنترل مالی یک شرکت یا سازمان نیاز دارید را در بر می گیرد ‌.

از آنجایی ‌که مدیریت و در دست گرفتن امور مالی یک ارگان ، شرکت و یا بنگاه نیازمند داشتن تخصص و دانش حسابداری و مالی است ، اغلب اشخاص حقیقی و حقوقی ترجیح می‌دهند از خدمات شرکت‌ های حسابداری حرفه‌ ای استفاده کنند. با این وجود حسابدار های شخصی و نرم‌ افزار های حسابداری نیز قادر هستند در انجام این مسائل به شما کمک کنند. به عنوان مثال ارائه به موقع و مطابق نمونه ، اظهارنامه های مالیاتی یکی از موارد مهمی است که جزو خدمات مالی قرار می‌ گیرد و معمولاً توسط شرکت‌ های حسابداری انجام می‌ شود.

  • مهم‌ ترین خدمات مالی برای شرکت ‌ها و سازمان‌ ها

خدمات مالی شامل همه ی فعالیت های اقتصادی یک شرکت می شود ، همچنین آسان ترین و پیچیده‌ ترین فعالیت‌ های یک واحد مالی که نقش پر رنگی در تأمین نیاز های آن کسب و کار دارد را در بر می گیرد . خدمات مالیاتی ، خدمات مالی، حسابداری ، تهیه گزارشات مالی و بیمه ‌ای مهم ‌ترین انواع خدمات مالی به شمار می‌آیند . این خدمات ذکر شده توسط یک حسابدار باتجربه یا شرکت ‌های ارائه خدمات حسابداری قابل انجام می‌ باشد . به طور معمول برای انجام  خدمات مالی، از برنامه های موجود در حسابداری کمک می‌ گیرند. نرم ‌افزار های حسابداری از جمله نرم افزار حسابداری آرپا ، به عنوان یکی از پر کاربرد ترین نرم‌ افزار های حسابداری موجود تلقی می شود که اغلب در شرکت های صنعتی که انجام امور حسابداری پیشرفته و پیچیده دارند مناسب می باشد.

همچنین بخوانید : اصول حسابداری چیست؟

ویژگی ‌های بهترین شرکت خدمات مالی
  • ویژگی ‌های بهترین شرکت خدمات مالی

اگر قصد دارید یک شرکت خدمات مالی با بهترین بازدهی و عملکرد ، برای کسب و کار و یا شرکت خود پیدا کنید ، میبایست به یکسری نکات توجه داشته باشید. این نکات ذکر شده را باید در انتخاب شرکت خدماتی برای امورات خود معیار قرار دهید. چرا که در حال حاضر کلیه ی شرکت ‌های خدمات مالی سعی دارند عملکرد خود را برتر جلوه دهند. شما قادر هستید با در نظر گرفتن این معیارها، بهترین خدمات را برای بستن قرارداد جست و جو کنید. بهترین شرکت‌ های خدمات مالی کار درست و عالی، از ویژگی‌های زیر برخوردار هستند :::

۱_ ارائه گزارشات و داشتن تعامل و ارتباط مستمر با کسب و کار

به طور معمول ، یک حسابدار باید به مدیر کسب و کار وضعیت و شرایط امور مالی شرکت را گزارش کند و در صورت هرگونه تغییر، او را از تغییرات بوجود آمده مطلع سازد. به همین علت است که یک شرکت خدماتی خوب همواره با مالک کسب و کار یا شرکت طرف قرارداد خود ارتباط دارد و با استفاده از یک رسانه الکترونیکی ، مجموعه تمام اطلاعات امور مالی را در اختیار مدیر آن می‌گذارد. البته این عمل قطعاً نمی‌تواند به صورت روزانه باشد ؛ این گونه موارد معمولاً مدت زمان گزارش دهی هفتگی یا ماهیانه دارند و کاملاً به مفاد درج شده در قرارداد وابسته می‌ باشد.

۲_ قانون‌ مندی

در دهه های اخير ، با استناد به تجربیات مالکان نشان داده است که هر کسب و کاری که بر اساس قانون عمل نکند و به دنبال کارهای غیر قانونی باشد، با زیان و شکست مواجه خواهد شد . به همین علت باید همواره با شرکتی قرارداد ببندید که خدمات مالی واحد فعالیتی شما را با استفاده از قوانین صادر شده انجام دهد و شرکت را وارد حواشی موجود نکند. زیرا حاصل انجام کارهای غیر قانونی از دور بسیار مفید و عالی دیده می ‌شود اما در عمل، هیچ گاه نتیجه خوبی برای کسب و کار در بر ندارد و فقط مشکلات بسیار بزرگ و گسترده ای را به دنبال خواهد داشت.

۳- کارشناسان با تجربه

انجام فعالیت های مالی در حسابداری یک حوزه بسیار پیچیده و گسترده است که انجام آن با درست ترین روش ، نیازمند تجربه طولانی مدت دارد. زیرا مشکلات و موانع هیچ کدام از مشاغل مانند یکدیگر نیستند و تنها افرادی می‌توانند به خوبی آن‌ها را از مشکلات شان رهایی یابند که در این زمینه تجربه چندین ساله و سابقه طولانی مدتی داشته باشند. دائماً و در هر حال باید دقت داشته باشید که کارشناسان و کارکنان شرکت های خدمات مالی مورد نظرتان کار طولانی مدت و مستمر در این حوزه را تجربه کرده باشند.

۴- خوش قولی

با استناد به این که در تعاملات و مراودات تجاری و کاری متعهد نبودن می‌تواند باعث ایجاد ضرر های فراوان شود، هیچ وقت یک شرکت کار درست و نکته سنج خدمات مالی ، در انجام پروژه ‌ها بدقولی نمی ‌کند . زیرا این عمل کاملاً پیام غیر حرفه‌ ای بودن و عدم تخصص کافی را به مشتریان خود القا می کند. در زمان بستن قرارداد با شرکت‌ های خدمات مالی توجه داشته باشید که با یک شرکت مطمئن و خوش قول قرارداد عقد کنید تا در آینده دچار اختلافات و مشکلات بزرگ با آن نشوید.

انواع خدمات مالی
  • انواع خدمات مالی

از جمله خدمات حسابداری و مالی مؤسسات خبره به شرح زیر است :

_ انجام همه‌ی عوامل حسابداری شرکت های بازرگانی ، شرکت های پیمانکاری ، شرکت های تولیدی و صنعتی و فروشگاه ها

– حضور نماینده و کادر حسابداری در بخش های مختلف بر حسب نیاز شرکت به صورت پاره وقت و تمام وقت ، پروژه ای و ساعتی

– مدیریت و کنترل بر تمامی بخش های واحد مالی جهت کنترل اسناد حسابداری

– سازماندهی و به روز رسانی کردن مانده حساب های معوق

– تهیه ، نصب ، راه اندازی و خدمات پشتیبانی فنی انواع نرم افزارهای حسابداری و شبکه ای

– پیاده سازی و اجرای سیستم های اطلاعاتی و مدیریتی

– بستن حساب ها و تهیه صورت های مالی در پایان دوره

– ثبت اسناد و مدارک حسابداری به صورت سیستمی و اتوماتیک و همچنین بایگانی اسناد حسابداری

– تهیه گزارشات مالی میان دوره‌ای و سالیانه و تهیه صورت‌های مالی

– بررسی و کنترل حساب‌ها به‌صورت همیشگی

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up