شرکت های بزرگ فناوری از کارکنان خود درخواست کرده اند که در خانه کار کنند

ویروس کرونا

شرکت های فیس بوک، آمازون، گوگل و مایکروسافت به دلیل نگرانی ها در مورد شیوع ویروس کرونا در آمریکا و واشنگتن، از کارمندان خود در منطقه سیاتل درخواست کرده اند که به صورت دورکاری در خانه هایشان کار کنند. در اوایل این هفته آمازون اعلام کرد که یکی از کارمندان مستقر در سیاتل به ویروس کرونا مبتلا شده است. همچنین در روز چهارشنبه فیس بوک اعلام کرد پیکامانکاری که در یکی از دفاتر خود در سیاتل کار می کند به ویروس کرونا مبتلا شده است. سخنگوی فیسبوک اعلام کرد کارخانه ای که را که این فرد در۲۱ فوریه از آن بازدید کرده است تعطیل کرده است. فیسبوک در بیانیه ای اعلام کرد: ما به کارمندان خود اطلاع داده ایم و در حال پیگیری توصیه های مقامات بهداشتی هستیم، زیرا سلامتی و امنیت کارکنان ما در اولویت قرار دارد. هر دو غول فناوری آمازون و فیسبوک از کارمندان خود در شهر سیاتل درخواست کرده اند که تا پایان ماه در خانه بمانند و کار کنند.

سخنگوی آمازون در بیانیه ای گفت: ما توصیه می کنیم کارمندانی که در سیاتل قادر به کار کردن در خانه هستند، تا پایان ماه جاری در خانه کار کنند. گوگل نیز در مصاحبه ی خود با CNN گفت : به کارمندان خود در واشنگتن اعلام کرده ایم که در خانه های خود مشغول به کار شوند. سخنگوی گوگل در ادامه گفت: این سیاست برای کارمنان خود در دفاتر شرکت های خارج از کالیفرنیا نیز اعمال می شود. مایکروسافت نیز در روز چهارشنبه اعلام کرد که دونفر کارمندانش یکی در مایکروسافت و دیگری در لینکدین در شهر واشنگتن به این ویروس مبتلا شده اند و به کارمندان خود اعلام کرده است که اگر نیاز به حضور آن ها در شرکت ضروری باشد باید در محل کار حداقل۲ متر از همدیگر فاصله داشته باشند و جلسات حضوری را در کوتاه ترین زمان ممکن به اتمام برسانند.

سخنگوی مایکروسافت گفت: ما با مقامات بهداشت عمومی کشور همکاری های لازم را برای پشتیبانی از امنیت و سلامت کارکنانمان فراهم کرده ایم.شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده منجر به کشته شدن ۱۲ نفر شده است، همچنین ۱۰۰ نفر نیز در ایالات متحده به این ویروس مبتلا هستند. در سراسر جهان بیش از ۹۷ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و نزدیک به ۳۴۰۰ نفر نیز به خاطر این ویروس جان خود را از دست داده اند که بیشترین آن ها در کشور چین بوده است.

منبع edition

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up