شرکت سرمایه گذاری راکت اینترنت در سال ۲۰۱۹ شرکت های بیشتری را تصاحب می کند

شرکت راکت اینترنت در سال 2019 شرکت های بیشتری را جذب می کند

یک شرکت سرمایه گذار تجارت الکترونیک آلمانی به نام راکت اینترنت که بسیاری از استارتاپ های کوچک و بزرگی را راه اندازی کرده ، در سال ۲۰۱۹ شرکت های بیشتری را نسبت به سال ۲۰۱۸ تاسیس خواهد کرد. در هفته ی گذشته سرمایه گذاران این شرکت آلمانی سوالاتی را پیرامون عملکرد این شرکت مطرح کردند که آیا اکنون سهام های شرکت های تحت مالکیت راکت اینترنت در مسیر عرضه عمومی قرار دارد و یا سهام به طور کل عرضه شده است.الیور سامور، مدیر اجرایی شرکت راکت گفت: ما انتظار داریم که شرکت های بیشتری را نسبت به سال ۲۰۱۸ تاسیس کنیم،اما جزئیات بیشتری در مورد هدف پیش روی این شرکت ارائه نکرد.

راکت اینترنت، نام سه استارتاپ را در برنامه های خود مشخص کرده است: Expertlead یک پلتفرمی است که به شرکت ها کمک می کند تا فریلنسرها را پیدا کنند; B2B Food Group یک شرکت فعال در زمینه تامین غذا برای سایر کسب و کارها فعالیت دارد و Instafreight نیز یک پلتفرم رزرو خدمات حمل و نقل بار می باشد.

با این حال، سامور مدیر اجرایی راکت در گزارش خود اضافه کرد که هیچ یک از استارتاپ های یاد شده در برنامه های جدی این شرکت برای تاسیس قرار ندارند. همچنین ، سرمایه ی ذخایر نقدی شرکت را حدود دو میلیارد یورو اعلام کرد(معادل ۲٫۳ میلیارد دلار) عنوان کرد، که نشان می دهد در سال گذشته سرمایه گذاری های زیادی انجام نشده است. سامور گفت که بازار تکنولوژی با سرعت زیادی در حال حرکت می باشد و راکت برای تصاحب و تاسیس شرکت های جدید به سرمایه بیشتری نیاز دارد.

سهام شرکت راکت در شرکت ها تجارت الکترونیک که در فهرست نیامده است، شرکت های Global Fashion Group و Jumia و همچنین حدود ۲۰۰ شرکت کوچک دیگر ، ارزش ۱٫۲ میلیارد یورو را دارند. سامور گفت، راکت حدود ۴۰۰ میلیون یورو در این شرکت ها سرمایه گذاری کرده است و افزود حدود دو سوم ارزش تخمینی سهام خود در شرکت های خصوصی به شرکت های کوچک مربوط می باشد.

شرکت سرمایه گذاری راکت، در شرکت های گروه غذایی HelloFresh و Delivery Hero  نیز سهام دارد و همچنین سایت های خدماتی نوسازی خانه از جمله Westwing و Home24 نیز در مالکیت راکت می باشد.

جیمیا، پلت فرم تجارت الکترونیک آفریقای آن، در ماه گذشته برای ارائه پیشنهاد عمومی عمومی نیویورک، که می تواند شرکت را با ارزش ۱٫۶ میلیارد دلار یا بیشتر، ثبت کند. انتظار میرود که گروه جهانی مد نیز به زودی فهرست خود را دنبال کند.

جیمیا(Jumia) پلتفرم تجارت الکترونیکی شرکت راکت در آفریقا می باشد، که در ماه گذشته برای عرضه ی عمومی سهام خود در نیویورک اقدام کردند که می تواند ارزش شرکت را به ۱٫۶ میلیارد دلار یا بیشتر برساند. انتظار می رود که سهام شرکت Global Fashion Group نیز به صورت عمومی عرضه شود.

منبع reuters

استارتاپ, راکت اینترنت, شرکت های سرمایه گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up