سیستم عامل اختصاصی هواوی جایگزین اندروید نخواهد شد

سیستم عامل اختصاصی هانگ منگ

بعد از اینکه شرکت گوگل هواوی را تحریم کرد، شایعاتی منتشر شد که هواوی قصد دارد سیسام عامل هانگ منگ (OS Hongmeng) را جایگزین اندروید در گوشی های هوشمند خود کند، اما ظاهرا این شرکت برنامه های دیگری را برای سیستم عامل اختصاصی خود دارد. کاترین چن،عضو هیئت مدیره و مدیر اجرایی شرکت هواوی، اعلام کرد که سیستم عامل هانگ منگ هرگز به عنوان جایگزین سیستم عامل اندروید معرفی نخواهد شد. مدیر اجرایی هواوی در ادامه گفت که این سیستم عامل برای استفاده تجاری و اینترنت اشیا (IoT) مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

چن این اطلاعات را در میزگرد رسانه ای در بروکسل بلژیک اعلام کرد. هواوی در ماه گذشته نشان تجاری سیستم عامل هانگ منگ را به ثبت رسانده است، این سیستم عامل برای استفاده در صنعت توسعه داده شده است. هواوی اعلام کرد که توسعه ی این سیستم عامل را قبل از جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین شروع کرده است.

به نظر می رسد که سیستم عامل هانگ منگ از خطور برنامه نویسی کمتری یعنی از صدها هزار خط کد نویسی به جای ده ها میلیون خط کد نویسی در سیستم عامل های گوشی های هوشمند استفاده شده است. چن اضافه کرد که سیستم عامل اختصاصی هواوی همچنین دارای زمان تاخیر بسیار کمی در مقایسه با سیستم هامل هوشمند است.

با این حال توجه داشته باشید که مقامات چینی زمانی در مورد سیستم عامل هانگ منگ شروع به صحبت کردند که ایالات متحده شرکت هواوی را در فهرست سیاه تجاری خود قرار داد. در هر حال، شایعاتی منتشر شد که هواوی قصد دارد سیستم عامل هنگ منگ را جایگزین سیستم عامل اندروید در محصولات جدید خود خواهد کرد.

منبع gsmarena

سیستم عامل هواوی, هانگ منگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up