سریع ترین ابر کامپیوتر جهان به کمک شرکت های داروسازی جهت درمان سرطان می آید

دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو ژاپن (TMDU) و آزمایشگاه های فوجیتسو به طور مشترک اعلام کرده اند که استفاده از ابر رایانه فوگاکو فوجیتسو به آن ها اجازه داده است به جای ماه ها، در کمتر از یک روز به تجزیه و تحلیل ژن سرطان بپردازند. طبق گفته آزمایشگاه فوجیتسو، مطالعات انجام شده با هدف بهبود درک رابطه بین سلول های سرطانی و ژن های مرتبط با سرطان انجام شده است، که امیدواریم در نهایت بتوانیم به ایجاد درمان های جدید سرطان کمک کنیم.

فوجیتسو و TMDU با استفاده از قدرت سریعترین ابر رایانه جهان، موفق به استخراج شبکه ای را به نمایندگی از روابط نظارتی بین ژن ها در سلول های سرطانی اپیتیلال از تجزیه و تحلیل ۲۰ هزار ژن بوده اند این ابر رایانه با پیش بینی رابطه آن ها با نفوذ متاستاز سرطان با استفاده از فن آوری تنسور که توسط آزمایشگاه های فوجیتسو توسعه یافته است انجام شده است.

موسسه تحقیقاتی علمی ژاپن بهنام RIKEN از فوکاگو در مبارزه با ویروس کرونا (COVID-19) استفاده کرده اند. ساتوشی ماتسوکا، مدیر مرکز علوم محاسباتی RIKEN اخیرا اعلام کرد که از این برنامه نتایج فوق العاده ای دریافت کرده است، بیشتر به دلیل منابع محاسباتی در دسترس دانشمندان با کل ظرفیت محاسبات با عملکرد بالا در ژاپن عنوان کرد.

ماتسوکا اعلام کرد: به عنوان مثال، ما در حال یافتن برخی از داروهای موجود هستیم، داروهایی که برای اهداف دیگری مانند بیماری های قلبی یا فشار خون بالا یا انگل ها به تایید رسیده اند و در برابر COVID-19 بسیار مفید هستند. بنابر این اگر اثبات شود که تلاش هایمان موثر بوده اند، ممکن است این داروهای ضد ویروس را داشته باشیم. در نتیجه بسیار ارزان و عوارض جانبی بسیار کمتری نیز خواهند داشت و نه تنها در درمان ویروس کرونا مورد استفاده قرار می گیرند، بلکه به عنوان داروهای پیشگیرانه نیز استفاده می شوند.

منبع zdnet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up