ساندرا پیچای ۲۴۰ میلیون دلار پاداش و ۲ میلیون دلار حقوق دریافت می کند

کمک 800 میلیون دلاری گوگل برای مقابله با کرونا ویروس

درآمد ساندرا پیچای مدیرعامل آلفایت(مادر گوگل) افزایش می یابد. شرکت مادر گوگل در روز جمعه اعلام کرد که رهبر شرکت آلفابت علاوه بر پاداش ۲۴۰ میلیون دلاری در سال، ۲ میلیون دلار نیز حقوق سالانه دریافت می کند. افزایش حقوق ساندرا پیچای پس از خروج بنیان گذاران گوگل (سرگی برین و لری پیچ) در اوایل این ماه اتفاق می افتد. با خروج این دو مدیر از آلفابت، پیچای به تنهایی این شرکت بزرگ را رهبری خواهد کرد. این شرکت در اطلاعیه ای که منتشر کرده کرده است اعلام کرد که افزایش دستمزد به منظور نقش گسترده  پیچای در گوگل و آلفابت است. بر اساس گزارش منشر شده، کل درآمد پیچای در سال ۲۰۱۸ به میزان ۱٫۹ میلیون دلار در سال بوده است.

با وجود خروج رهبران قبلی یعنی پیچ و برین از این شرکت، اما همچنان کنترل و حق رای در هیئت مدیره این شرکت را حفظ می کنند. افزایش دستمزد پیچای از اول ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی شروع می شود. همچنین در صورت دستی پیچای به اهداف تعیین شده شرکت در سه سال آینده برسد، ۲۴۰ میلیون دلار پاداش دریافت می کند. بر اساس گزارش بلومبرگ، در صورتی که شاخص سهام آلفابت از ۱۰۰ S&P عبور کند، ۹۰ میلیون دلار دیگر پاداش دریافت خواهد کرد.

این اطلاعیه در حالی منتشر شده است که شرکت آلفابت با آشفتگی های جدی روبه رو شده است که پیچای مجبور به مدیریت آن است. همچنین رابطه ی مدیران شرکت و کارمندان رده پایین این شرکت بسیار متشنج شده است، زیرا کارمدان به برخی از اتفاقات و تصمیمات این شرکت اعتراض کرده اند از جمله ادعاهای تجاوز جنسی و همچنین همکاری گوگل با ارتش آمریکا. گوگل همچنین با چندین پرونده اتهامات، تحت تحقیق فدرال و مقامات ایالتی می باشد.

پیچای با ورود به این شرکت، تغییراتی در فرهنگ آن ایجاد کرده است که باید آن کنار بیاید. پیجای در ماه گذشته اعلام کرد که گوگل جلسات اجتماعات TGIF خود را که بسیار قدیمی و دیرینه است را عقب می اندازند. وی گفت: این جلسات به دلیل جلوگیری از فاش شدن این اطلاعات از جلسات هفتگی به ماهانه تغییر می کند.

منبع cnet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up