روسیه گوگل را متهم به حذف نکردن لینک های سایت های مسدود شده کرد

در روز گذشته ، گوگل در کشور روسیه متهم به حذف نکردن لینک های وب سایت هایی که در این کشور ممنوع هستند شد . Roskomnadzor سازمان ارتباطی دولت روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که گوگل به پایگاه داده منابع وب سایت های مسدود شده ی کشور روسیه متصل نشده است و از قوانین این کشور خارج است .

اما مجازاتی که سازمان نظارت ارتباطی دولت روسیه برای گوگل در نظر گرفته است ، برای شرکت بزرگ گوگل بسیار ناچیز است ; مقامات این سازمان در بیانیه ای اعلام کرده اند که غول جستجوی اینترنتی فقط باید جریمه نقدی ۷۰۰ هزار روبل که معادل ۱۰ هزار دار می شود باید پرداخت کند . اما خبرگزاری رویترز در گزارش خود اعلام کرده است که دولت روسیه در حال تدارک مجازات شدیدتری برای گوگل است ، از جمله جریمه پرداخت ۱ درصد از درآمد سالانه برای عدم اجرای قوانین این کشور می باشد . دولت روسیه در سال های اخیر تعدادی از قوانین جهت کنترل وب سایت ها را تصویب کرده است که اجازه می دهد این سازمان سانسور وب سایت ها را افزایش دهد . روسیه با این قوانین با وب سایت های پر طرفداری همچون ویکی پدیا مقابله کند .

گوگل در گذشته از مجازات های شدیدی که از سوی دولت روسیه انجام شد بسیار رنج می برد .در سال ۲۰۱۶ ، روسیه گوگل را به دلیل سو استفاده از پلتفرم اندروید برای جاسوسی به پرداخت ۶٫۷ میلیون دلار متهم کرد . در حال حاضر گوگل به این بیانیه دولت روسیه پاسخ نداده است .

منبع theverge

Google, Russıa, روسیه, گوگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up