رمزگذاری سرتاسری به فیسبوک مسنجر اضافه شد

فیسبوک اعلام می کند که در حال معرفی ویژگی های جدید و امنیتی بیشتری در تماس های صوتی و تصویری است. به گفته فیسبوک، شاهد افزایش تماس های صوتی و تصویری در فیسبوک مسنجر هستیم، روزانه بیش از 150 میلیون تماس تصویری برقرار می شود.فیسبوک پس از مدت ها تصمیم گرفته است تا قابلیت رمزگذاری (End-to-end encryption) را برای تماس های تصویری و صوتی فیسبوک مسنجر اضافه کند. البته این قابلیت به صورت خودکار فعال نمی باشد و کاربران می توانند به صورت اختیاری این قابلیت را فعال کنند. در ویژگی های جدیدی که معرفی می شوند، قابلیت پیام های ناپدید شونده نیز با تغییرات جدیدی ارائه می شود که کاربران می توانند پیام ها را از 5 ثانیه به 24 ساعت تغییر دهند.

با نگاهی به آینده، مسنجر فیسبوک رمزگذاری سرتاسری را برای چت های گروهی و تماس های درون برنامه خود آغاز می کند.فیسبوک اعلام کرد که با قابلیت رمزگذاری سرتاسری، فرد ارسال کننده و دریافت کننده پیام تنها کسانی خواهند بود که به مکالمات دسترسی خواهند داشت و با این قابلیت حتی خود فیسبوک نیز قادر به درسترسی به این پیام ها نخواهد بود.

در ادامه گزارش منتشر شده آمده است که فیسبوک رمزگذاری سرتاسری را به صورت آزمایشی به دایرکت مسنجر اینستاگرام نیز اضافه کرده است که در حال حاضر در برخی از کشورها در دسترس می باشد. رمزگذاری سرتاسری در اینستاگرام همانند فیسبوک مسنجر به صورت اختیاری در دسترس کاربران خواهد بود.

منبع gsmarena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up