دولت هندوستان اپلیکیشن Zoom را به دلیل مسائل امنیتی مسدود می کند

از زمان شیوع ویروس کرونا اپلیکیش ارتباط تصویری زوم (Zoom) در سراسر جهان محبوبیت بسیاری را کسب کرده است. اپلیکیشن زوم با رابط کاربری بسیار ساده خود باعث شده است کاربران بسیاری در کسب و کار خود از این اپلیکیشن استفاده کنند. اما بر اساس نتایج بررسی های محققان امنیتی و حریم خصوصی، این اپلیکیشن آسیب پذیری ها و نقض های بسیار جدی ای دارد.

دولت هندوستان پس از مشاوره با کارشناسان امنیتی در مورد استفاده از اپلیکیشن زوم، اقدام به ممنوعیت استفاده از این اپلیکیشن در سراسر کشور کرده است. دولت هند دادخواستی را بر علیه اپلیکیشن زوم تشکیل داده است که ادعا می کند این اپلیکیشن به دلیل نبود سیستم رمزنگاری (End To End Encryption) قوانین این کشور را نقض می کند که در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۹تصویب شده اند. دیوان عالی هند در روزهای گذشته از دولت هند درخواست کرده است تا سریعا به دادخواستی که بر علیه اپلیکیشن زوم ثبت شده است اقدامات لازم انجام شود.

اما پس از انتشار خبرمسدود سازی اپلیکیشن زوم در کشور هند، شرکت توسعه دنهنده این اپلیکیشن بیانیه جدیدی را منتشر کردند:

طبق برنامه ی ۹۰ روزه ای که اول ماه آوریل سال جاری آغاز کردیم، ما بر روی تعهدمان در امنیت و حریم خصوصی متمرکز شدیم و پیشرفت های چشم گیری داشته ایم. در کشور هند افتخار این را داشتیم که به کسب و کارها، سازمان های دولتی، جوامع، معلمان، دانش آموزان و سایر کاربران در این شرایط سخت و دشوار و بی سابقه کمک کنیم.

زوم در بیانیه ی جدید خود اعلام کرد که اکنون اقدامات کافی برای جلوگیری از هک شدن کنفرانس های ویدئویی این اپلیکیشن  توسط زوم بامبینگ انجام داده است. با این حال شرکت Reliance بزرگترین اوپراتور مخابراتی در هند در تلاش است به زودی سرویسی مشابه اپلیکیشن زوم با نام Meet را روانه بازار کند. مقامات دولت هند اعلام کردند که امیدوارند با ورود این سرویس به بازار، با استفبال خوبی رو به رو شود.

منبع mspoweruser

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up