دورکاری کارکنان اپل به دلیل شیوع ویروس کرونا

پتنت عکس سلفی گروهی مصنوعی اپل

با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری از جمله مایکروسافت و گوگل از کارمندان خود خواستند تا به صورت دورکاری در خانه کار کنند. بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت اپل نیز تصمیم به دورکاری کارکنان خود گرفته است. تیم کوک، مدیرعامل اپل، به دلیل شیوع ویروس کرونا کارمندان خود را تشویق به دورکاری می کند. کوک به کارمندان خود توصیه می کند که اگر شغلتان اجازه می دهد از تاریخ ۹ تا ۱۳ مارس (۱۹ تا ۲۳ اسفند) در خانه های خود کار کنید. کوک این پیام را برای کارمندان مناطق مختلفی از کالیفرنیا و سیاتل ارسال کرد. کوک در این یادداشت گفت: این شرکت تلاش بسیاری برای کاهش تراکم انسانی انجام می دهد و این سیاست در مناطقی که این ویروس شیوع پیدا کرده است اعمال می شود.

در ادامه گزارش بلومبرگ آمده است، علاوه بر مناطق سیاتل و کالیفرنیا، پیام کوک به بخش های سنتاکاترت و ال گروو در کالیفرنیا نیز ارسال شده است. همچنین این شرکت از دفاتر خود در فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، سوئیس و انگلیس درخواست کرده است که فعالیت های خود را به صورت دورکاری انجام دهند. اپل در ادامه این یادداشت اعلام کرده است: کارکنانی که به صورت ساعتی حقوقشان را دریافت می کردند نگران نباشند که حقوق آن ها نیز پرداخت می شود.در ماه گذشته شرکت اپل به دلیل شیوع ویروس کرونا تمام فروشگاه های خرده فورشی خود در کشور چین را تعطیل کرد و این شرکت از کارمندان خود درخواست کرد که به مناطقی که بیشترین شیوع این ویروس را داشته اند سفرهای خود  را محدود کنند.

اپل در تاریخ ۱۷ فوریه به سرمایه گذاران خود اعلام کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، از این شرکت انتظار نداشته باشند که پیش بینی درآمد سه ماهه دوم سال جاری را برآورده کند. اپل پیش بینی می کند که عرضه آیفون در سراسر جهان با محدودیت عرضه خواهد شد.

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up