دورکاری در حسابداری

دورکاری در حسابداری

دورکاری در حسابداری

در جامعه مدرن و پیشرفته امروزی اغلب مشاغل و کسب و کار ها قابلیت انجام امورات از به صورت غیر حضوری یا به اصطلاح عامیانه ، دور کاری را دارند . با این وجود شرکت ها و سازمان ها قادر هستند برای قسمتی از کارکنان مجموعه خود که بیشتر با سیستم و کامپیوتر مشغول هستند و سر و کار دارند مانند واحد عملیاتی و محاسباتی حسابداری ، موقعیتی را ایجاد کنند تا آن ها بتوانند به صورت دور کاری و بدون حضور در محل کار نسبت به انجام وظایف خود اقدام کنند و از انجام امورات حسابداری به صورت دور کاری بهره مند شوند .

انجام کار به صورت دور کاری در حسابداری به عنوان یک سبک مفید به شمار می رود که حسابداران می توانند در آن به فعالیت بپردازند و گاهاً به آزاد کاری هم گفته می شود و مفهوم آن این است که ، پروژه ای کار کردن و پذیرش پروژه ها بدون نیاز به حضور در مکان می باشد. حسابداری دور کاری در حقیقت این گونه است که فرد حسابدار دور کار با مدیریت زمان خود کارها را بر عهده می گیرد و در نتیجه زمان کاری او تماماً شناور می باشد. در ادامه مطلب به توضیح حسابداری دور کاری پرداخته ایم ، که با مطالعه می توانید از آن بهره مند شوید تا پایان با ما همراه باشید .

  • دور کاری چیست ؟

انجام دادن عملیات و محاسبات عددی حسابداری به صورت دور کاری و غیر حضوری ( بدون حضور فرد ) به عنوان یکی از انواع مشاغل پولساز برای حسابداران است که با وجود مشقت های فراوان ، جایگاه خود را در رشته حسابداری باز کرده است. در این روش از کسب و کار، حسابدار با مدیریت زمان و همچنین به بهره گیری از علم و تخصص خود در کنار نرم ‌افزارهای حسابداری تحت وب قادر است در یک زمان چندین پروژه را با هم مدیریت کند ؛ و به صورت غیر حضوری و به وسیله فضای مجازی و یا تلفن همراه با کارفرما و مالک شرکت یا سازمان ارتباط برقرار نماید.

به عبارتی دیگر،  دور کاری به مفهوم انجام تعهدات‌ شغلی از راه دور و بدون حضور دائم فیزیکی در محل کار خود (شرکت) است. در این شرایط مدیریت زمان بر عهده شخص است و امکان دارد متغیر باشد. در جامعه پیشرفته و به روز امروزی دور کاری یکی از روش های جدید کار کردن است ؛ که با گسترش و ارتقاء فناوری اطلاعات و ارتباطات و فراگیر شدن امکانات بسیاری از جمله اینترنت پر سرعت و کم بها ، تلفن همراه، تله کنفرانس، سیستم های پرقدرت شخصی و شبکه‌ های بی‌سیم، به سرعت در حال رشد است .

  • الزام انجام امورات در حسابداری به صورت دورکار

حتماً تاکنون به کسب در آمد بیشتر در حیطه حسابداری فکر کرده اید ، با یک اقدام ساده رئیس خود باشید! به شما پیشنهاد می کنیم که با تبدیل شدن به یک حسابدار مستقل  و دور کار به مقصد فکری خود در این زمینه دست یابید. پس می توان گفت که دور کاری برای افراد حسابدار یک فرصت شغلی مفید و مهم به شمار می رود، به این علت که شما قادر هستید در یک زمان چندین پروژه را با یک دیگر پیگیری کنید و جلو ببرید یا این که دور کاری در حسابداری را به عنوان یک شغل دوم برای خود بر گزینید.

الزام و ضرورت بهره مندی از این شغل برای کارفرمایان به این دلیل است که بعضی از شرکت ها یا سازمان ها به استخدام یک حسابدار تمام وقت نیاز ندارند، زیرا کار آن ها به اندازه حضور یک حسابدار تمام وقت نیست. یا در بعضی از موارد شرکت ها در اوقات یا تایم های معینی اوج کار خود را تجربه می کنند در نهایت در این زمان ها درخواست نیروی دور کاری در حسابداری را می دهند .

  • وظایف محول شده به حسابداران دور کار

اگر افراد حسابدار معنای دقیق و درستی از وظایف خود در این حرفه داشته باشند، به آسانی می‌توانند پروژه‌های مد نظر خود را جذب کنند. بعضی از وظایف حسابداران دور کار عبارت ‌اند از :

۱- بررسی حساب ‌های مالی مشتریان

یکی از با اهمیت ترین و مهم‌ ترین وظایفی که به افراد حسابدار دورکار محول می ‌شود، بررسی و تحلیل حساب ‌های مالی مشتریان و مراجعه کنندگان است. افراد حسابدار برای این کار باید جریان موجودی نقد ورودی و خروجی را بررسی کنند و بر مبنای آن گزارشات ساده و مکفی را به مشتریان ارائه کنند.

۲- ثبت و درج اطلاعات مالی

اطلاعات و مستندات مالی داده‌ های بنیادی و اصلی حسابداری هستند ؛ یک فرد شاغل حسابدار به صورت دورکار میبایست این اطلاعات را سیو کند و با به کار گیری از آن‌ها به تحلیل‌ هایی مانند میزان سود دهی، میزان ضرر، چگونگی پرداخت مالیات، پرداخت قبوض، فروش کالا و… بپردازند. مشتریان هم با به کار گیری از این تحلیل‌ و بررسی ها قادر هستند برنامه‌ ریزی درستی را برای انجام امورات و کار های خود داشته باشند.

۳- بررسی دوره‌ ای حساب‌ ها

تمامی مشتریان با توجه به نیازهای اطلاعاتی که دارند از حسابداران می خواهند حساب ‌های آن‌ ها را به شکل دوره‌ای بررسی و ثبت کنند. این دوره ‌ها می‌ تواند روزانه، هفتگی یا ماهانه باشند. حسابداران باید این کار را اصولی انجام دهند.

۴- تنظیم و تکمیل اظهارنامه مالیاتی

تنظیم و تکمیل اظهارنامه مالیاتی به عنوان یکی از با اهمیت ترین مواردی است که شرکت ‌ها برای انجام آن به حسابداران نیاز دارند؛ بنابراین یک فرد حسابدار باید همه‌ی مراحل مربوط به اظهارنامه مالیاتی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

همچنین بخوانید : اصول حسابداری چیست؟

شرایط حسابداران دورکار
  • شرایط حسابداران دورکار

داشتن دانش و قابلیت های لازم در حرفه حسابداری برای انجام کار به صورت دورکاری از گزینه های پر رنگ و مهم در این حوزه می باشد ؛‌ اما به تنهایی کافی نیست. کارفرمایان به دنبال افراد حسابداری هستند که علاوه بر علم و دانش حسابداری، قابلیت هایی داشته باشند که بتوانند کارهای حسابداری را به صورت دورکاری اداره کنند. یک حسابدار برای فعالیت دورکاری در شغل حسابداری باید ویژگی ‌هایی داشته باشد که به او کمک می‌ کنند که به آسانی در این حیطه فعالیت کنند. بعضی از این ویژگی ‌ها عبارت‌ اند از :

۱- پیشینه یا رزومه قوی

یک فرد حسابدار برای یافتن شغل مناسب در وحله اول به پیشینه کاری قوی و کاملی نیاز دارد. پیشینه اهمیت زیادی در یافتن شغل مد نظر دارد؛ به این علت که نخستين چیزی است که شرکت از فرد می‌بیند و تصمیم گیری می کند. حسابداران بعد از کار با شرکت‌های مختلف می‌توانند از اعتبار آن شرکت‌ها برای اعتبار دادن به رزومه خود استفاده کنند.

۲- مهارت‌های فنی

علاوه بر مدرک، مهارت‌های فنی یک حسابدار در یافتن شغل مورد نظر او اهمیت زیادی دارد. شرکت ‌ها بیشتر از مدرک دانشگاهی که افراد حسابدار در آن تحصیل کرده‌اند، به توانایی کار حرفه ‌ای آن ‌ها توجه و استناد می‌ کنند.

۳- طراحی وب ‌سایت

حسابداران برای دریافت پروژه‌ای که در آن تخصص کافی و لازم را دارند، این امکان را دارند که یک وب‌ سایت برای خود طراحی کنند تا با آن رزومه کاری خود را در معرض دیدگان قرار داده و کار خود را تبلیغ کنند.

  • چگونه با استفاده از دور کاری مشتری پیدا کنیم ؟

راه حل های زیادی برای پیدا کردن مشاغل و کسب و کارهای بزرگ و متوسط وجود دارد. این روش ‌ها به طور معمول برای کسب و کارهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد. در این مطلب از سایت ما به بررسی و توضیح بعضی از روش ‌های تبلیغ شرکت حسابداری و محاسن و معایب هر یک از این روش ‌ها می‌ پردازیم. به طور کلی روش ‌های رایج و پر طرفدار برای تبليغ به صورت زیر است :

۱_ تبلیغ با استفاده از بنرها و تراکت ‌های تبلیغاتی

این روش از تبلیغات ، در بین مردم رایج ‌ترین و عامیانه ترین روش‌ها است. این روش از سالیان گذشته و زمان های قدیم در بین مردم از روش ‌های بسیار محبوب تبلیغات بوده و همچنان هم جاودانه است . علت این محبوبیت این است که این روش بسیار آسان و در دسترس است. شما برای استفاده از این روش نیاز به تخصص خارق العاده ای ندارید و به راحتی می‌توانید برای تبلیغ کسب و کار خود از آن استفاده کنید.

اما تنها عیبی که این روش دارد این است که به طور معمول نمی ‌توان از آن به عنوان روش اصلی برای تبلیغات بهره مند شد . زیرا بازدهی کافی را ندارد. اما پیشنهاد می‌ شود که در کنار روش‌ های دیگر از این روش هم بهره مند شوید . البته اگر موجودی کمی برای تبلیغات دارید پیشنهاد می‌ شود که از این کار صرف نظر کنید.

چگونه با دورکاری مشتری پیدا کنیم

۲_تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام

این روش از تبلیغات نیز در دهه گذشته محبوبیت زیادی بین طرفداران پیدا کرده و طرفداران این روش تبلیغات نیز روز به روز بیشتر می ‌شوند. از آن جهت که این روش خیلی آسان و در دسترس است. اگر شما بتوانید یک پلتفرم مناسب برای گذاشتن تبلیغات خود در شبکه‌ های مجازی پیدا کنید به راحتی می ‌توانید از این روش برای تبلیغات کسب و کار خود استفاده کنید.

اما این روش دارای معایبی هم است و آن این است که معمولاً این روش خیلی بهینه نیست. شما مجبورید مبلغ بالایی بابت یک تبلیغ پرداخت کنید و این تبلیغ فقط مدت زمان محدودی در دسترس مشتریان قرار می گیرد و پس از این مدت تبلیغ شما پاک می ‌شود. همین طور به دلیل این که شرکت ‌های ارائه دهنده خدمات حسابداری و حسابرسی اصولاً مراجعه کنندگان به خصوصی دارند ، خیلی نمی‌توان از روش‌ های عام برای تبلیغات آن‌ها استفاده کنیم. برای تبلیغ شرکت حسابداری ما پیشنهاد می‌کنیم که از روش‌ های هدفمند تبلیغات استفاده کنید.

۳_ قرار گرفتن در نخستین نتایج موتور های جستجو مانند گوگل

اکنون میرسیم به روش نهایی ، برای این که بدانید چرا این روش پیشنهاد می‌شود و مهم است ما در این قسمت از مطلب به بررسی بعضی از مزایا می پردازیم . حتماً شما گوگل را می‌شناسید و از کارکرد آن مطلع هستید، تقریباً همه‌ی کاربران اینترنت به صورت روزانه از آن استفاده می ‌کنند و بالای 80 درصد از اشخاص برای پیدا کردن سایت یا مقاله ای که مد نظرشان است در مورد آن در گوگل جستجو می ‌کنند. همچنین روزانه بالای 3 میلیارد جستجو در گوگل انجام می ‌شود.

این مقاله توسط شرکت نرم افزاری آرپا (تولید کننده نرم افزار مالی، اداری، بازرگانی فروشگاهی) تولید شده است.

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up