دل برای امنیت رایانه های کارمندان دورکاری، ابزار جدید امنیت BIOS را معرفی کرد

شرکت دل(Dell) در روز گذشته یک ابزار امنیتی جدیدی را برای کمک به سازمان های فناوری اطلاعات که رایانه های شخصی کارمندانشان را در برابر حملات بایوس (BIOS) محافظت می کند. با توجه به شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کارکنان سازمان های فناوری در حال کارکردن در خانه های خود می باشند و ممکن است قربانی هکرها در فضای اینترنت و وب قرار بگیرند. هدف این شرکت این است که رایانه های شخصی کارکنانی که به صورت دورکاری در حال فعالیت هستند را ایمن تر از قبل نگه دارند.

ابزار امنیتی شرکت دل با نام dell SafeBIOS Events & Indicator of Attack (IoA) می باشد که به سازمان ها این امکان را می دهد که از امنیت رایانه های شخصی کارکنانشان مطمئن باشند. شرکت های فناوری اطلاعات می توانند از ابزارهای جدید دل از جمله SafeBios Events و IoA استفاده کنند تا سریع تر متوجه آن شوند که اگر هکری بخواهد از نقض امنیتی BIOS بهره گیرد و اطلاعات رایانه شخصی کارمندان را مود هدف قرار بگیرد، با استفاده از این ابزارها هکرها را متوقف کنند.

شرکت دل در اطلاعیه جدیدی که در وبلاگ رسمی خود منتشر کرده است گفت: امنیت BIOS  از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا اگر BIOS کامپیوتر نقص امنیتی داشته باشد، هکرها می توانند به راحتی به تمام اطلاعات کامپیوتر دسترسی پیدا کنند، دسترسی به اطلاعات مهمی از جمله ابزارهای احراز هویت (Credentials) نیز وجود دارد. مهاجمان می توانند با نفوذ به BIOS قادر به نفوذ در شبکه داخلی سازمان ها شوند و به زیرساخت های وسیع بخش فناوری اطلاعات حمله کنند.

دل در ادامه گزارش خود اعلام کرد که ابزارهای امنیتی IoA و SafeBIOS Event در سراسر جهان برای رایانه های تجاری Dell منتشر شد. علاوه بر این، دل چند راه دیگر برای بالا بردن امنیت دورکاری سازمان های فناوری اطلاعات معرفی کرد. سرویس VMWare Carbon Black تا تاریخ ۲۰ ژوئن تمام محدودیت های نقطه انتهایی را حذف کرده است. همچنین دل اعلام کرده است تا ۱۵ ماه می اجازه مجوزهای موقت برای سرویس رمزگذاری Dell Encryption را ارائه می دهد و برای شناسایی تهدیدهای هکرها سرویس SecureWorls را نیز ارائه می دهد.

منبع windowscentral

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up