دستیار صوتی الکسا در ویندوز ۱۰ یکپارچه می شود

الکسا در ویندوز 10 یکپارچه می شود

مایکروسافت اعلام کرد قصد دارد ویندوز ۱۰ را با دستیارهای صوتی ثالث دیگری یکپارچه کند. مایکروسافت در به روزرسانی بعدی ویندوز ۱۰ که در ماه سپتامبر ارائه خواهد شد، به دستیارهای صوتی مانند الکسای آمازون اجازه می دهد تا در صفحه قفل ویندوز فعال شود. این تغییرات به کاربران این امکان را می دهد تا با فرمان صوتی خود قفل صفحه نمایش کامپیوتر خود را فعال کنند.

این تغییر نسبا جزئی به نظر می رسد، اما نشان می دهد که مایکروسافت مایل است در آینده ویندوز ۱۰ را به پلتفرم آزادتری برای دستیارهای صوتی تبدیل کند. آمازون در اوایل سال جاری الکسا رادر اپلیکیشن مستقلی برای ویندوز ۱۰ فعال کرد. اما این تغییراتی که مایکروسافت در ویندوز ۱۰ اعمال خواهد کرد، تنها برای راه یابی دستیارهای صوتی دیگر در ویندوز ۱۰ نیست؛ هدف ردموندی ها ترسیم مسیر جدیدی برای دستیار کورتانا(Cortana) نیز می باشد. زیرا این کار مایکروسافت را قادر می سازد دستیار صوتی کورتانا را به صورت اپلیکیشنی مستقل در فروشگاه آنلاین خود قرار دهد. به نظر می رسد مایکروسافت قصد دارد کورتانا را از بخش جستجوی یکپارچه ویندوز جدا کند. همچنین گفته می شود، مایکروسافت و آمازون پیش تر برای ادغام کورتانا و الکسا با هم همکاری کرده اند.

مایکروسافت اعلام کرده است که چشم انداز جدید را برای کورتانا می بیند که شمال مکالمات و تعاملات بسیاری خواهد بود که به شرکت ها ارائه خواهد داد. در واقع این به این معناست که کورتانا در آینده نقش بزرگتری را برای نرم افزارهای سازمانی ایفا خواهد کرد، در واقع کورتانا در آینده قرار نیست که فقط یک دستیار صوتی یکپارچه در ویندوز ۱۰ باشد.

الکسا در ویندوز

مایکروسافت قصد دارد تعدادی از این تغییرات دستیار صوتی را در به روز رسانی جدیدی که با کد نام ۱۹H2 در سپتامبر عرضه خواهد شد، اعمال کند. به روز رسانی ۱۹H2 بر خلاف به روز رسانی های قبلی حجم بسیار کمتری دارد و قطعا تغییرات کمتری را در ویندوز ۱۰ اعمال خواهد کرد. مایکروسافت شروع به آزمایش برخی از این تغییرات در دستیار صوتی در بیلد ویندوز ۱۰ (۱۸۳۶٫۱۰۰۰۵) کره است و آن را در اختیار کاربران ویندوز اینسایدر قرار داده است تا نظر کاربران را در مورد این تغییرات بداند.

منبع theverge

آمازون, الکسا, کورتانا, مایکروسافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up