در به روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ می توانید GPU مناسب هر برنامه را انتخاب کنید

در هفته جاری، تیم ویندوز ۱۰ پیش نمایش نسخه جدیدی از بیلد ۲۰۱۹۰ ویندوز ۱۰ را از طریق بخش توسعه ی  ویندوز (Dev Channel) منتشر کرد. در به روزرسانی جدیدی که برای ویندوز ۱۰ منتشر شده است، یک تغییر بسیار کاربردی در آن ارائه شده است که این امکان را به کاربران می دهد تا کنترل بیشتری در تنظیمات گرافیک (GPU) داشته باشند. این قابلیت بیشتر برای کاربرانی کاربردی خواهد بود که از چندین گرافیک در کامپیوتر خود استفاده می کنند.

در اولین تغییر، .ویندوز ۱۰ به کاربران این امکان را می دهد تا تعیین کنند که کدام یک از گرافیک ها در مصرف انرژی صرفه جویی کند و کدام یک از کارت های گرافیکی مجزا باشد. با استفاده از این قابلیت جدید، هنگام راه اندازی هر برنامه، ویندوز ۱۰ تصمیم می گیرد که برنامه ها به کدام کارت گرافیک نیاز دارند. بنابر این کاربر اگر تصمیم به اجرای گیم داشته باشد، ویندوز ۱۰ تصمیم میگیرد که از یک کارت گرافیک مجزا برای اجرای این بازی استفاده کند. اما اگر کاربر برای وبگردی یا نرم افزارهای سبک را اجرا کند ویندوز ۱۰ به صورت کاملا خودکار پردازنده ای را انتخاب می کند که در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشد.

اما تغییر دیگری که در این به روزرسانی ارائه شده است، به کاربران این امکان را می دهد تا گرافیک خاصی را به صورت دلخواه برای اجرای برنامه های خود اختصاص دهند. تغییر کارت گرافیک برای اجرای برنامه مشخصی به راحتی امکان پذیر است. برای مشخص کردن کارت گرافیک برای اجرای برنامه ها می توانید از بخش تنظیمات از طریق منوی کشویی در تنظیمات گرافیک تغییر دهید و مشخص کنید که هر برنامه از کدام کارت گرافیک استفاده کنند.

منبع tomshardware

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up