درمان حالت تهوع در رانندگی با هوش مصنوعی

درمان حالت تهوع با هوش مصنوعی

شرکت های خودروسازی تحقیقات خود را فقط روی اینکه چگونه بتوانند پیشرانه های خود را تا حد ممکن قدرتمند و کارآمد کنند نمی گذارند. سازنده قطعات خودرو آلمانی ZF در حال کار بر روی فناوری ای است که باعث می شود شما در داخل خودرو کمتر حالت تهوع داشته باشید و یا دچار بیماری حرکتی رنج نشوید. سفر با وسیله ی نقلیه شخصی می تواند برای برخی از افراد کابوس وار باشد، مخصوصا افرادی که در مسافرت با خودروی شخصی در حال کتاب خواندن و یا تمرکز خود را روی دستگاه های الکترونیکی مانند تبلت و موبایل می گذارند بیشتر به بیماری حرکتی دچار می شوند. این بیماری به این دلیل است که گوش داخلی شما حرکات را حس می کند ولی چشم ها روی کتاب تمرکز دارند و نمی توانید حرکت ها را حس کنید. بدن نیز با روشی شبیه به مسمومیت پاسخ می دهد.

به طور معمول برخی رانندگان از مسافران خود می پرسند که « آیا شما احساس حالت تهوع دارید؟ » البته برخی از افراد مانند نوزادان ، قادر به پاسخگویی نیستند. بنابراین شرکت ZF در حال همکاری با متخصصین عصبی در آلمان است تا بتواند بیماری حرکتی مسافران را تشخیص دهد.

چنین فناوری در برنامه توسعه ی خودروهای خودران نیز می تواند کاربرد داشته باشد، جایی که می توانید از نظر تئوری سبک رانندگی دلخواه هر مسافر  را ذخیره کنید. مطالعات بسیاری در مورد این زمینه به صورت مشترک توسط محققان دانشگاه ساندرلند و دانشگاه علوم کاربردی در ساربروکن انجام شده است، این محققان با جمع آوری بیش از ۵۰ هزار گیگابایت داده و بیش از ۱۰ هزار کیلومتر رانندگی، در تلاش هستند تا بتوانند هرچه سریعتر بیماری حرکتی را در خودروها تشخیص دهند. محققان آزمایش هایی را به وسیله ی حسگرها انجام داده اند، که شرکت کنندگان را در یک وسیله ی نقلیه مجهز به سنسور قرار داده اند و سپس واکنش شرکت کنندگان را در شرایط مختلف رانندگی بررسی کرده اند. آن ها سپس نشانگرهای فیزیولوژی را که ارتباط بسیار زیادی با بیماری حرکتی و چگونگی ارتباط آن ها با دینامیک رانندگی وسیله نقلیه دارد، تجزیه و تحلیل کردند.

برای اولین بار نیست که شرکت ZF  در مورد بیماری های حرکتی در خودرو تحقیق می کند. به عنوان مثال شرکت جگوار لندرور، یک از مهندسین خود را به مانیتورها و سنسورها  مجهز کرد و وی را به شهربازی فرستاند تا ترن هوایی سوار شود تا بتوانند سیگنال های بدنی را را برای شناسایی حالت تهوع بدست آورند.  فولکس واگن نیز در زمینه کاهش بیماری حرکتی در سرنشینان وسایل نقلیه خودران تحقیقاتی را انجام داده است. محققان زیادی هستند که در مورد چگونگی کاهش بیماری حرکتی تحقیق می کنند.

منبع caradvice


حالت تهوع, هوش مصنوعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up