تحلیلگران چینی: ۲۰ درصد از گوشی های هوشمند میان رده در سال ۲۰۲۰ مجهز به فناوری ۵G خواهند بود

گوشی هوشمند 5G

انقلاب فناوری نسل پنجم ارتباطات ۵G با سرعتی بسیار زیادی در حال گسترش می باشد و این سرعت به لطف گسترش شبکه در کشور چین می باشد. آژانس های تحقیقاتی محلی در کشور چین اعلام کردند که ۵ میلیون گوشی هوشمند مجهز به فناروی ۵G در ماه سپتامبر فروخته شده است و این روند در حال افزایش می باشد. انتظار می رود بیش از ۲۰ درصد از گوشی های هوشمند موجود با قیمتی زیر ۲۰۰۰ یوان چین (یعنی کمتر از ۳۰۰ دلار) از فناوری ۵G پشتیبانی خواهند کرد و تا سال ۲۰۲۱ یک پنجم از گوشی های هوشمند جهان از شبکه های نسل بعدی پشتیبانی می کنند.

در حال حاضر اکثر گوشی های چینی هوشمندی که از فناوری ۵G پشتیبانی میکنند، منحصر به بازار این کشور می باشند. گوشی هایی مانند ویوو iQOO پرو، ویوو نکس ۳، شیائومی می ۹ پرو، هواوی نوا ۶ و آنر وی ۳۰ مجهز به فناوری ۵G هستند که بر اساس دلایلی در بازارهای خارج از چین به سختی یافت می شوند. در حال حاضر شرکت های هواوی و آنر در دیگر کشورها که دارای شبکه ی ۵G هستند، نمی توانند خدمات گوگل سرویس را ارائه کنند.  همچنین شرکت ویوو نیز به طور رسمی در بازار اروپا ، خاور میانه و ایالات متحده نشده است.

البته در این میان گوشی های گلکسی اس ۱۰ ۵G، زد تی ای Axon 10 pro 5G ، اوپوو رینو ۵G و وان پلاس ۷ پرو نیز نیز وجود دارند و می توان آن ها را در انگلستان، آلمان، فنلاند، امارات و سایر کشورهایی که به انقلاب ۵G پیوسته اند این محصولات را خریداری کنند. انتظار می رود که بازار جهانی گوشی های هوشمند، هرچند که ۰٫۷ درصد باشد، در سال ۲۰۲۰ رو به افزایش خواهد بود. شرکت ها انتظار دارند بیش از ۱۵۰ گوشی هوشمند مجهز به فناوری ۵G را در کشور چین به فروش برسانند. این رقم بیش از فروش گوشی های مجهز به فناوری ۴G خواهد بود. با تشکر از شرکت مدیاتک که با راه اندازی تراشه مقرون به صرفه ۵G Dimension 800 ، انتظار می رود گوشی هایی با قیمت حدود ۲۰۰ دلار مجهز به فناوری ۵G در پایان سال ۲۰۲۰ راهی بازار شوند.

منبع gsmarena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up