درآمد مایکروسافت با رهبری ساتیا نادلا ۶۶ درصد افزایش داشته است

مایکروسافت

ساتیا نادلا در سال مالی گذشته، با افزایش موفقیت های بیشتر و افزایش ارزش سهام، بر افزایش درآمد مایکروسافت تاثیر به سزایی داشته است و حقوق بیشتری را از این شرکت دریافت کرده است. بر اساس بیانیه ای که شرکت مایکروسافت از درآمد ها و پرداخت ها منتشر کرده است، مدیر عامل شرکت در سال مالی ۲۰۱۹ که در تاریخ ۳۰ ژوئن به پایان رسید، ۴۲٫۹ میلیون دلار از ردموندی ها دریافت کرده است. البته بیشتر سهم دریافتی های مدیرعامل مایکروسافت از پاداش ها بوده است. این رقم نسبت به سال مالی گذشته ۶۶ درصد افزایش داشته است اما پایین تر از ۸۴٫۳ میلیون دلاری است که در سال ۲۰۱۴ به عنوان جانشین استیو بالمر انتخاب شد، دریافت کرده است.

دستمزد نادلا نکات برجسته ی از مایکروسافت که تحت رهبری وی می باشد را نشان می دهد، چون با رهبری ساتیا نادلا درآمد مایکروسافت در بخش سرویس های ابری دوبرابر شده است. در سال گذشته مایکروسافت عنوان با ارزش ترین شرکت سهامی عام در جهان را از اپل پس گرفت. بر اساس آماری که در چهارشنبه ی هفته ی گذشته منتشر شد، ارزش سهام مایکروسافت ۱٫۰۷ تریلیون دلار گزارش شده است. نادلا دستمزد پایه ی یک میلیون دلار به همراه پاداش ها و جوایز افزایش سهام را دریافت کرده است. مدیران و سهام داران مایکروسافت در بررسی افزایش حقوق ساتیا نادلا اعلام کردند که با رهبری استراتژیک نادلا، از جمله تلاش های او برای تقویت اعتماد مشتریان ، تغییر فرهنگ در سطح شرکت، گسترش موفقیت و ورود موفق به بازار تکنولوژی های جدید است.

مدیران مستقل مایکروسافت به صورت اختصاصی به کسب و کار هوشمند مایکروسافت که شامل خدمات ابری آژور که با خدمات وب آمازون رقابت می کند، به صورت مستقیم اشاره کردند. مجموعه خدمات ابری هوشمند به عنوان یکی از سه بخش اصلی کسب و کار مایکروسافت می باشندکه برای اولین بار در سه سال گذشته به بزرگترین بخش های این شرکت تبدیل شد.

مایکروسافت  سال مالی ۲۰۱۹ با چندین اهداف اصلی شروع کرد که از جمله افزایش کاربران شبکه اجتماعی لینکدین، درآمد حاصل از خدمات تجاری سرویس های ابری و دستگاه های فعال مجهز به ویندوز ۱۰ را می توان اشاره کرد. این موفقیت ها باعث شدند تا نادلا پاداشی از سهام بلند مدت به خاطر عملکرد موفق خود را دریافت کند.

بررسی ها نشان میدهند که در دوره عملکرد پنج ساله، سرمایه گذاری در بازار مایکروسافت ۵۰۹ میلیارد دلار افزایش یافته است (از ۳۰۲ میلیارد دلار به ۸۱۱ میلیارد دلار و TSR یا بازگشت سرمایه ی کل سهامداران با ۹۷ صدک ثبت شده است، در نتیجه آقای نادلا حداکثر ۹۰۰ هزار سهم را از مایکروسافت دریافت کرده است.

منبع cnbc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up