درآمد بازار گیمینگ ابری تا سال ۲۰۲۳ به ۴٫۸ میلیارد دلار می رسد

پیش بینی بازار بازی های مبتنی بر فضای ابر برای سال ۲۰۲۰ توسط موسسه پژوهشی نیوزو (Newzoo) به روز رسانی شد. طبق گزارش این شرکت تحقیقاتی در صنعت بازی های کامپیوتری، تا پایان سال جاری تقریبا ۵۸۵ میلیون دلار درآمد برای شرکت های ارائه کننده گیمینگ حوزه ابری به دست می آید. در حالی که پیش بینی می شود بازار گیمینگ ابری تا سال ۲۰۲۳ به رشد خود ادامه خواهد داد و ارزش حوزه گیمینگ ابری تا ۴٫۸ میلیارد دلار رشد خواهد داشت. اما کارشناسان پیش بینی می کنند که بازار گیمینگ ابری پس از سال ۲۲۰۲۳ نیز به رشد خود ادامه خواهد داد.

شرکت پژوهشی نیوزو در بیانیه ای مطبوعاتی دلیل به روز رسانی پیش بینی های خود را درآمد ناشی همه گیری ویروس کرونا اعلام کرد، این شرکت معتقد است با همه گیری بیماری Covid-19 باعث شد توجه کاربران به صنعت بازی های کامپیوتری بیشتر از قبل شود. همچنین تصمیم مایکروسافت نیز با ارائه رایگان سرویس ابری xCloud نیز تاثیر محسوسی را بر صنعت بازی عای کامپیوتری گذاشت. کارشناسان معتقدند اگر مایکروسافت سرویس ابری xCloud را با هزینه ای در دسترس کاربران قرار می داد با استقبال کمتری روبه رو می شد.

در حالی که شرکت های بزرگی همچون مایکروسافت، گوگل، انویدیا و سومی با خدمات خود در ارائه سرویس های ابری توانستند توجهات در صنعت گیمینگ ابری را به خود جلب کنند، البته شرکت های کوچکتری نیز در این اکوسیستم وجود دارند، اما سرویس هایی که ارائه می دهند با سرویس های شرکت های بزرگ متفاوت می باشند.

شرکت پژوهشی نیوزودر ادامه گزارش خود برخی از شرکت هایی را نام برده است که در حوزه بازی های بری فعالیت می کنند مانند شرکت گیم بنچ (GameBench) که اخیرا فعالیت خود را شروع کرده است و سرویس های بازی های ابری را ارائه می کند. شرکت های دیگیر با نام های Polystream، Gamestream، Playkey و… می باشند.

منبع wccftech

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up