خالق بیت کوین: احتمالا ثروتم مسدود می ماند

مردی که ادعا می کند بزرگترین رمز ارزجهان را اختراع کرده است، دادگاهی وی را به پرداخت ۳ میلیارد دلار از داریی های بیت کوین خود محکوم کرده است. او در پاسخ به تصمیم این دادگاه گفت: من نمی توانم این سرمایه ی مورد نظر را در اختیار دادگاه قضایی قرار دهم. کریگ رایت در گفتگو با بلومبرگ نیوز اعلام کرد که او نمی تواند اطلاعات بیت کوین خود را تایید کند. در نهایت وی نمی تواند بیت کوین هایی را که در یک اختلاف قانونی محکوم به تقسیم آن ها شده است را به دادگاه قضایی ارائه کند.این دانشمند استرالیایی در ادامه مصاحبه ی خود گفت: کلیدهای محرمانه ی این بیت کوین ها شاید تا تا ماه آینده نیز در دسترس نباشند.

در اوایل سال جاری، بروس راینهارت، قاضی دادرس ایالات متحده آمریکا در وست پالک پیچ شهر فلوریدا اعلام کرد که کریگ رایت اسناد جعلی را برای این دادگاه ارسال کرده است. این قاضی در حکمی اعلام کرد نیمی از بیت کوین هایی که در سال ۲۰۱۳ استخراج شده است با کمک دیوکلایمن مرحوم بوده است و همچنین نیم از دارایی های فکری نیز به وسیله ی کلایمن ایجاد شده است. در زمانی که این حکم از دادگاه صادر شد، نیمی از بیت کوین های اعلام شده حدود ۴ میلیارد دلار ارزش داشتند، اما از آن زمان ارزش ارز دیجیتالی بیت کوین کاهش بسیاری داشته است. با این حال باید مشخص شود که آیا رایت قادر خواهد بود نیمی از بیت کوین های استخراج شده را به وارث های شریک سابق خود تحویل دهد، زیرا رایت با این کار می تواند ادعای خود را بر هویت ساتوشی ناکاموتو را تایید کند.

رایت یک چهره ای بسیار بحث بر انگیز است، در حالی که بسیاری از افراد جامعه ی ارزهای رمزنگاری شده  (cryptocurrency) اعتقاد دارند که او ارز دیجیتالی بیت کوین (Bitcoin) را اختراع نکرده است و همچنین دارای منابع گسترده ای نیست. با این وجود برخی از سرمایه گذاران نگران این هستند که یک خروج ۶ میلیارد دلاری ارزهای دیجیتالی رایت، که ظاهرا با امنیت بسیار بالایی نیز قفل شده اند می تواند ذر بازار تاثیر بسیاری بگذارد.

رایت نیز در بیانیه ای با اشاره به ثروت بیت کوین خود گفت: من قصد ندارم سرمایه بیت کوین و خانواده ام را به خطر بیاندازم، زیرا این کار می تواند به بسیاری از افزاد و این صنعت صدمه بزند. وکیل فریدمن، نماینده وارثان کلیمان گفت: قاضی راینهارت، شواهدی واضح و قانع کننده ای را یافته است که نشان می دهد شواهدی از وجود ارزهای رمز نگاری شده وجود ندارد و ادعاهای رایت کملا دروغ می باشد. با این حال بسیاری از شاکیان این پرونده ادعا می کنند که رایت به بیت کوین های اشاره شده دسترسی دارد و به کلید امن دیگری نیازی ندارد.

پرونده ی رایت در دادگاه بسته نشده است و جلسه ی بعدی رایت که خود را مخترع بیت کوین می داند، در تاریخ ۱۴-۱۵ ژانویه اجرا می شود.

منبع bloomberg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up