جو بایدن به کسانی که واکسن کرونا دریافت می کنند 100 دلار پاداش می دهد

وزارت خزانه داری امریکا در هفته گذشته اعلام کرد که دولت باید از ایالت ها و دولت های محلی درخواست کرده است که 100 دلار به هر آمریکایی تازه واکسینه شده است پرداخت کنند. این آخرین تلاش فدرال برای بهبود نرخ واکسیناسیون است زیرا کویید 19 در سراسر کشور همچنان در حال افزایش است، که نوع بسیار واگیردار دلتا به تازگی در بسیاری از کشورها دیده شده است.  ایالات متحده امریکا می توانند از بودجه طرح نجات امریکا برای تامین هزینه های پرداخت این پاداش استفاده کنند.

دولت ایالات متحده این انگیزه را اجباری نمی کند، اما وزارت خزانه داری اعلام کرده است که به وزارت بهداشت و خدمات رسانی در اجرای این طرح کمک کند.  شهر نیویورک در این هفته اعلام کرد به هرکسی که در یکی از مراکز واکسیناسیون شهر خود را واکسینه کند 100 دلار پرداخت خواهد کرد.بیل دی بلاسیو شهردار نیویورک در چهارشنبه اعلام کرد: من فکر می کنم وقتی کسی بگوید این 100 دلار برای شما خواهد بود، تاثیر بسیاری خواهد گذاشت. این طرح از روز جمعه آغاز شده است.

الیسا سوبو، انسان شناس در دانشگاه ایالتی سن دیگو که به مطالعه تردید واکسن می پردازد، به تایمز گفت: انگیزه های مالی ممکن است به برخی از افراد کمک کند، برخی از افرادی که تا به حال در تزریق واکسن تردید داشتند، اما با پاداش 100 دلاری میتوانند این تردید را فراموش کنند. اما این انگیزه ای برای همه افراد جامعه نخواهد بود، زیرا برخی از افراد این پیشنهاد را توهین آمیز می دانند. اما برخی از آن به عنوان اثبات عدم واکسن خوب استفاده خواهند کرد. نرخ واکسیناسیون در ایالات متحده از آوریل به طور پیوسته در حال کاهش بوده است. اما نرخ واکسیناسیون به تدریج شروع به افزایش می کند زیرا افرادی که در ایالت هاای که با شیوع شدید بیماری که کمترین میزان واکسیناسیون را داشته است، ثبت نام می کنند.

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up