تسلا به ایلان ماسک ۲٫۱ میلیارد دلار پاداش می دهد

میزان سرمایه گزاری در بازاز سرمایه گذاری تسلا در مدت زمان شش ماهه ی سپری شده و پس از چهار ماه افزایش، ارزش سهام این خودروساز به ۱۵۰ میلیارد دلار رسید. چنین پیشرفتی باعث شده است که سهامداران تسلا تصمیم به اعطای پاداش چند میلیارد دلاری از دارایی های این شرکت به مدیرعامل تسلا (ایالان ماسک) گرفتند.

سهام داران این شرکت در سال ۲۰۱۸ در اقدام بی سابقه ای تصمیم به اعطلای پاداش ۱۲ مرحله ای به ایلان ماسک پس از اینکه ارزش سهام تسلا به ۱۵۰ میلارد دلار رسید،قرار شد بخش بعدی پاداش ایلان ماسک پرداخت شود. با این حال لازم است تا هیئت مدیره تسلا اهداف این خودرو ساز را مورد تایید قرار دهند. این نقطه عطف یک روز پیش از تاریخ ارائه گزارش مالی مربوط به سه ماهه ی دوم آتی رخ داده است.

تسلا در این طرح پاداش دهی به میزان ۲۰٫۳میلیون سهم را به ایلان ماسک پرداخت می کند. این پرداخت که در ۱۲ مرحله انجام خواهد شد به میزان ۱٫۶۹ میلیون سهم را به ایلان ماسک واگذار خواهد کرد. اگر ارزش بازار سهام تسلا، سوددهی و درآمدهای تعدیل شده (بدون احتساب برخی از هزینه هایی مانند پرداخت پاداش) فراتر برود، پاداش هایی که به ایلان ماسک پرداخت خواهد شد افزایش می یابند. زمانی که هیئت مدیره نقطه عطف این شرکت را تایید کردند، ایلان ماسک قادر خواهد بود ۱٫۶۹ میلیون سهم را با قیمت کاملا تخفیف خورده ای به میزان ۳۵۰٫۰۲ دلار برای هر سهم را خرید کند.

با توجه به اینکه قیمت هر واحد از سهام شرکت تسلا در معاملات امروز ۱٫۵۶۸٫۳۶ دلار است، ایلان ماسک می تواند ۱٫۶۹ میلیون از سهم پاداش خود را حدود ۲٫۱ میلیارد دلار بفروشد. به خاطر داشته باشید که هیئت مدیره تسلا در ماه مه، اولین مرحله از پرداخت پاداش به ایلان ماسک را تایید کرد. بنابر این، با توجه به قیمت روز گذشته سهام شرکت تسلا، ارزش میزان دارایی سهام ایلان ماسک حدود ۴٫۴ میلیارد دلار خواهد بود. با این وجود، با پاداش هایی که اختصاص داده شده، پیش بینی احتیاطی نیز گنجانده شده است. بر همین اساس، ایلان ماسک پس از دریافت بخشی از پاداش هایی که سرمایه گذاران تسلا در سال ۲۰۱۸ اختصاص دادند، حق فروش سهام خود را تا پس از ۵ سال آینده نخواهد داشت.

بر اساس گزارش هایی که از سازمان بورس ایالات متحده امریکا (SEC) منتشر شده است، اسلان ماسک هنوز این میزان سهام خود را به فروش نرسانده است. ایلان ماسک برای دستیابی به اولین بخش از میزان سهام خود، باید ارزش تجاری تسلا در میانگین ۶ ماهه سال از ۱۰۰٫۲ میلیارد دلار و یا ۲۰ میلیارد دلار و همچنین درآمد سالانه از ۲۰ میلیارد دلار و میزان سود بدست آمده بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار برسد،ایلان ماسک قادر به برداشت میزان پاداش خود خواهد بود. برای رسیدن به نقطه عطف بعدی، میزان ارزش بازار تسلا باید در بازه زمان شش ماهه به میزان ۵۰ میلیارد دلار برسد. همچنین، در صورتی که درآمد سالانه تسلا تا ۳۵ میلیارد دلار یا درآمد خالص ۳ میلیارد دلار پس از تنظیم EBITDA برسد، سومین مرحله پرداخت پاداش ایلان ماسک انجام می شود.

برای کسب مرحله سوم پادااش، باید ارزش تجاری تسلا در بازه ی شش ماهه ۲۰۰ میلیارد دلارد، درآمد سالانه ۵۵ میلیارد دلار و سود به دست آمده پس از تنظیم EBITDA به میزان ۴٫۵ میلیارد دلار برسد.

 

منبع techcrunch

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up