تراشه های ۴G کوالکام برای برقراری ارتباطات پیشرفته خودروهامعرفی شد

تراشه های جدید 5G کوالکام برای برقراری ارتباطی پیشرفته در وسیله نقلیه

کوالکام (Qualcomm) روز گذشته اعلام کرد که تراشه های ۴G و ۵G جدید خود را برای اتصال به وسایل نقلیه آماده می باشند. کوالکام با تراشه جدید خود سیستم های پیشفرته ارتباطی را قادر می سازد تا تقویت موج جدید تجربیات خودرو و ویژگی های تله ماتریت را از جمله ویژگی های ایمنی پیشرفته خودرو و ماشین های خودران را فراهم می آورد. کوالکام اعلام کرده است:  خودروهای نقلیه مجهز به این تراشه ها را تا سال ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده اند تا به بازار عرضه شوند.

پلتفرم های اسنپ دراگون کوالکام با نام های Automotive 4G و Automitive 5G داراری قابلیت های فوق العاده ارتباط مستقیم C-V2X و سیستم های ماهواره ای (مکان یابی) ناوبری جهانی با فرکانس بسیار بالا (HP-GNSS) و با قابلیت RF-Front-End  می باشند. اساسا این نوع تراشه ها می توانند قابلیت تعیین موقعیت بهتری را به خودروها بدهند. با این تراشه ها، خودروها علاوه بر تعیین موقعیت بهینه تر، همچنین در ارتباطات خودرو به خودرو و خودرو با زیر ساخت عملکرد بهتری داشته باشند.

تراشه های کوالکام برای وسایل نقلیه

چیپ ست اسنپدراگون Automotive 5G نخستین تراشه ای است که با پشتیبانی از دو سیم کارت هم زمان فعال یا (DSDA) معرفی شده است. کوالکام می گوید که قصد دارد تا نیمه دوم سال ۲۰۱۹ یک کیت طراحی مرجعی را در اختیار خودروسازان قرار دهد تا این پلتفرم را آزمایش کنند. استفاده از این تراشه ها مانند این است که وسایل نقلیه توانایی رانندگی مستقل را دریافت می کنند. بدون اتصال پیشرفته و قابل اطمینان، وسایل نقلیه خودران دسترسی به اطلاعات مورد نیاز جهت حرکت و ناوبری در محیط های شهری همیشه در حال تغییر رل نخواهند داشت. در حالی که سیستم های فعلی تا اندازه ای در این حوزه موفق بوده اند. در نهایت، اتصال بهینه و کامل به اینترنت برای بهبود قابلیت های رانندگی خودران در خودروهای آینده مفید خواهد بود.

تراشه های کوالکام برای خودروهای خودران

منبع techcrunch

تراشه های 5g کوالکام, خودروهای خودران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up