بوئینگ اولین پهپاد جنگی با فناوری هوش مصنوعی را به استرالیا تحویل داد

نیروی هوایی کشور استرالیا نخستین پهپادهای رزمی خود را با نام (Loyal Wingman) از شرکت بوئینگ دریافت کرد. پهپادهای رزمی و بدون سرنشین بوئینگ در آینده در کتار جنگنده های با سرنشین کشور استرالیا پرواز خواهند کرد. پهپادهای بدون سرنشین بوئینگ با استفاده از هوش مصنوعی هدایت خواهد شد. پهپاد لویال وینگ من به یک موتور جت پیشرفته ای مجهز شده است که ساخت آن توسط ۳۵ شرکت استرالیایی در ۴ ایالت مختلف این کشور انجام شده است و نخستین هواپیمایی است که پس از نیم قرن در استرالیا طراحی، مهندسی و ساخته شده است.

 

این پهپاد بدون سرنشین جنگی با پیشرانه جت می باشد که در آینده به بازار جهانی عرضه خواهد شد. پهپاد (Loyal Wingman) با طول ۱۱٫۷ متر با طراحی (دوقلوی دیجیتالی) مقادر است نقش جنگنده های جنگی با سرنشین را بازی کند و در طراحی مهندسی آن از مواد کامپوزیتی پیشرفته ای ساخته شده است که شامل بزرگترین قطعه کامپوزیتی است که تاکنون توسط بوئینگ تولید شده است.دماغه این پهپاد با قابلیت جدا سازی قادر است محموله های مختلفی را در خود قرار دهد.

پهپاد لویال وینگمن به گونه ای طراحی شده است که می تواند در کنار جنگنده های سرنشن دار و بدون سرنشین با استفاده از هوش مصنوعی و سنسورهای قابل تنظیم توانایی جنگی هوایی را بالا ببرد. این پهپاد باشعاع پروازی وسیع ۲۰۰۰ نیوتن متر(۲٫۳۱ مایل ، ۳٫۷۰۴ کیلومتر) با عملکردی شبیه به جنگنده ها قادر است تمامی ماموریت های جنگی و شناسایی را با موفقیت انجام دهد.

مارشال مل، رئیس نیروی هوایی استرالیا می گوید: این پروژه نمونه ای پیشرفته از قناوری و نوآوری می باشد که با همکاری صنایع دفاع ساخته شده است. این نشان دهنده اهمیت ارتباط نیروی هوایی با بوئینگ و صنایع دفاعی می باشد. من بسیار مشتاق هستم تا قابلیت های پهپاد جنگی بدون سرنشین را که در آینده به ناوگان دفاعی ما اضافه خواهد شد را بررسی منم .

منبع newatlas

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up