به زودی حالت تم تاریک به موتور جستجوی گوگل اضافه می شود

بر اساس گزارشی که محققان در طی چندین سال گذشته منتشر شده است، نشان می دهد که حالت تم تیره آسیب کمتری به چشمان کاربران در محیط هایی با نور کم وارد می کند. بسیاری از برنامه نویسان و کسانی ساعات زیادی با کامپیوتر کار می کنند بر این باور هستند که تم تاریک چشمانشان را در محیط های کم نور خسته نمی کند. در هر حال بسیاری از کاربران حالت تیره را گزینه مناسبی برای خواندن متن یا کار با دستگاه های موبایل و کامپیوتر در محیط های تاریک می دانند.

همچنین بسیاری از وب سایت های معروف از حالت تم تیره در طراحی UIاستفاده می کنند و دیگر سایت ها نیز با اضافه کردن افزونه این امکان را به کاربران می دهند که در سایت حالت تیره را انتخاب کنند. یکی از سایت های بزرگی که قرار است تم حالت تیره را در اختیار کاربران قرار دهد موتور جستجوی گوگل است که بر اساس گزارش وب سایت 9to5Google به زودی غول جستجوی اینترنتی این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهد.

گوگل در یک سال گذشته چندین بار حالت تم تیره را در موتور جستجوی خود آزمایش کرد و به نظر می رسد این آزمایش در مرحله پایانی خود قرار گرفته است و به زودی حالت تم تاریک در دسترس تمامی کاربران قرار خواهد گرفت. ظاهرا این قابلیت به صورت هم زمان در دسترس کاربران ویندوز و مک قرار خواهد گرفت. کاربرانی که به حالت تم تیره علاقه مند هستند می توانند موتور جستجوی گوگل را در تنظیمات به حالت تیره یا روشن تغییر دهند.

موتور جستجوی گوگل در حالت تم تیره، پس زمینه از رنگ سفید به رنگ خاکستری تغییر می کند، نوشته ها نیز از رنگ سیاه به سفید تغییر خواهند کرد، اما رنگ لینک ها بدون تغییر باقی می مانند. در حال حاضر گوگل زمان دقیقی را برای استفاده کاربران از حالت تم تاریک اعلام نکرده است، ولی با توجه به آزمایشاتی که صورت گرفته است به نظر می رسد به زودی این قابلیت در دسترس تمامی کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع 9to5google

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up