بازطراحی مجدد موتور جستجوی گوگل به کسب و کارها آسیب می رساند

گوگل

در روزهای گذشته دادستان های ۳۸ ایالات متحده امریکا اتهامات ضد انحصاری را درباره تجارت جستجوی گوگل مطرح کردند. اکنون غول جستجوی اینترنتی با انتشار بیانیه ای، به این اتهام واکنشی نشان داده است. گوگل در بیانیه ای اعلام کرده است که موتور جستجوی گوگل در پاسخ به بازخورد به کاربرانش پیشرفت داشته است و تمایلی به آسیب رساندن به رقبا نداشته است. گوگل در مورد طراحی اخیر موتور جستجوی خود که شامل پیوندهای مستقیم به کسب و کارها و سایر کسب سرویس های این شرکت اعلام کرد: آزمایش های دقیق انجام شده به ما می گوید که کاربران این نوع نتایج را از موتور جستجوی گوگل انتظار داشتند. همچنین گوگل با اشاره به طراحی جدید موتور جستجوی بینگ اعلام کرد که مایکرسافت نیز بازخورد مشابهی را از کاربران خود جمع آوری کرده است.

با این حال، بحث اصلی در بیانیه این شرکت به دادخواستی است که اخیرا گوگل متهم به آسیب رسانی به کسب و کارهای متوسط و کوچک در بازطراحی موتور جستجوی خود شده است. گوگل در ادامه بیانیه رسمی خود اعلام کرده است: باز طراحی مجدد موتور جستجوی گوگل به نتایج جستجوی شده ی کاربران آسیب بزرگی می زند، و طراحی مجدد به ضرر کسب مشاغلی مانند خرده فروشان، رستوران ها، تعمیرگاه ها، شرکت های هوایی و هتل هایی است که در لیست نتایج موتور جستجوی گوگل به آن ها کمک می کند تا به راحتی کش شوند و مستقیما با مشتریان ارتباط برقرار کنند.

گوگل در ادامه بیانیه خود مدعی شد که اطلاعات و شواهد به دست آمده ادعاهای این شرکت را تایید می کند. بر اساس بیانیه منتشر شده گوگل، این شرکت در ماه بیش از ۴ میلیارد ارتباط مستقیم با مشاغل بر قرار می کند و از زمان آنلاین شدن موتور جستجوی آن، هر سال به میزان ترافیک بازدید از سایت های غیر گوگل افزایش داشته است. گوگل گفت: صفحه نتایج جستجوی گوگل قبلا ۱۰ لینک را به کاربر نمایش می داد، اما اکنون به طور متوسط ۲۵ لینک خارجی در دستگاه های تلفن همراه به کاربران نمایش داده می شود.

 

در ادامه بیانیه گوگل آمده است: ما می دانیم که بررسی دقیق شرکت های بزرگ مهم است و ما همیشه آماده پاسخگویی به سوالات و حل مشکلات آن ها هستیم. اما این دادخواست که به دنبال طراحی مجدد جستجو به طریقی است که امریکایی ها را از دریافت اطلاعات مفید محروم می کند و به توانایی ارتباط مستقیم کسب و کارها با تجارت خود آسیب بزرگی وارد می کند. دردخواست جدیدی که بر علیه گوگل در روزهای اخیر تنظیم شده است، سومین پرونده ای است که گوگل را به نقض قوانین ضد انحصار طلبی محکوم می کند. گوگل به ترتیب توسط دادستان کل تگزاس و وزارت دادگستری به رفتارهای ضد انحصارطلبانه متهم شده است و این شرکت به طور جداگانه درگیر پرونده های خود می باشد.

منبع engadget

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up