اینستاگرام رمز عبور کاربران خود را منتشر کرد

اینستاگرام

بر اساس گزارش منتشر شده از Engadget News ، اینستاگرام برخی از کاربران خود را مطلع کرده است که ممکن است رمز عبور آن ها در اثر یک اشکال امنیتی منتشر شده باشد . سخنگوی اینستاگرام اعلام کرده است که این اشکال بصورت کلی حل شده است و تعداد کمی از اطلاعات اکانت کاربران در معرض خطر قرار گرفته است .

این مشکل به ویژگی ای که اینستاگرام در ماه آوریل پس از آنکه قانونگذاران اروپایی قوانین حفاظت از اطلاعات شخصی GDPR را اعمال کردند  ، به کاربران این امکان را می داد تا تمامی اطلاعات خود را دانلودکنند مربوط می شود. با توجه به گزارش اینستاگرام ، برخی از کاربرانی که از این ویژگی استفاده می کردند ، رمزهای عبور آن ها در یک URL در سرورهای فیسبوک و شرکت اصلی اینستاگرام ذخیره می شود. یک محقق امنیتی به The Information  گفت : این اتفاق فقط در صورتی امکان پذیر خواهد بود که Instagram کلمات عبور کاربران را در متن ساده ذخیره کرده باشد ، که این موضوع می تواند یک مسئله بزرگ امنیتی برای این شرکت باشد. اما سخنگوی مایکروسافت با نظر این محقق مخالف است و گفت که اینستاگرام تمامی این اطلاعات را به صورت هش شده نگهرداری می کند.

اینستاگرام می گوید که از زمان تایید این اشکال امنیتی بطوری که رمز عبور کاربران در خطر قرار نگرته است ، اما برای احتیاط به کاربران اعلام کردیم که رمز عبور اکانت خود را تغییر دهند . سخنگوی اینستاگرام به وب سایت The Verge گفت :اگر کاربری برای ورود به پنل خود در اینستاگرام از ابزار Download your data استفاده کرده باشد آن ها اطلاعات حساب کاربری خود را در URL این صفحه می توانند ببیند . این اطلاعات در اختیار کسی قرار نگرفته است و ما تغییراتی را انجام داده ایم تا دیگر این مشکل بوجود نیاید .

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up