ایلان ماسک جزئیات طرح خود برای تبدیل توییتر به بانک را اعلام کرد

تویتر به بانک تبدیل می شود

به نظر می رسد ایلان ماسک قصد دارد توییتر را به یک بانک تبدیل کند، ماسک در اولین جلسه حضوری با کارکنان توییتر اعلام کرده است که این شبکه بزرگ اجتماعی میتواند به یک بانک با بازدهی بالا، کارت بانکی، چک و خدمات وام دهی به کاربران ارائه دهد. ماسک در جریان معرفی خود موضوع پرداخت را مطرح کرد و گفت: «فکر می‌کنم این فرصت تحول‌آفرین در پرداخت‌ها وجود دارد» و افزود که هدف این است که «مردم را در توییتر قادر به ارسال فوری و بلادرنگ پول به هر نقطه از جهان کنند. ما فقط می‌خواهیم آن را تا حد امکان مفید کنیم.» او گفت که این ویژگی در کنار «محتوای ویدیویی و جبران خسارت سازندگان محتوا» و بهبود جستجو، «اولویت بالایی دارد».

(توئیتر به عنوان یک سرویس پرداخت) چگونه خواهد بود؟ تصور کنید که هر کاربر تایید شده توییتر یک موجودی دریافت کند که می تواند از آن برای ارسال پول به “هرجای سیستم” استفاده کند. در تئوری، این می تواند به معنای چیزی مانند دادن دستمزد به تولید کنندگان محتوای ویدیویی که کیف پول دارند توان پرداخت باشد.

به گفته ماسک، توییتر یک «حساب بازار پول با بازده بالا» ایجاد خواهد کرد تا داشتن موجودی توییتر بالاترین بازدهی باشد که می توانید انجام دهید. ماسک می‌گوید به جای سیستم «پیچیده و گران» بانک‌های سنتی از کارت‌های اعتباری، حساب‌های پس‌انداز و چک، سی‌دی و مواردی از این دست، «یک موجودی در توییتر خواهید داشت که می‌تواند به سادگی مثبت یا منفی شود». او گفت این امر به توییتر امکان می دهد سود بیشتری برای خوش حساب ها بپردازد و بد حساب ها سود کمتری دریافت کنند.

برای مکان‌هایی که پرداخت‌های توییتر را نمی‌پذیرند، ماسک می‌گوید که اگر بخواهید، کارت نقدی و حتی چک‌های سنتی را دریافت خواهید کرد. او افزود: «اگر به همه چیزهایی که می‌خواهید از نظر مالی رسیدگی کنید، ما نهاد مالی مردم خواهیم بود». وقتی یکی از کارمندان اظهار کرد که به نظر می رسد ماسک می خواهد یک بانک بسازد و از او پرسید که آیا وام ارائه می دهد، مدیر عامل پاسخ داد: “خب، اگر می خواهید خدمات جامعی به مردم ارائه دهید، نمی توانید عناصر کلیدی را از دست بدهید. ”

ایلان ماسک در سخنانش قصد داشت تا همه چیز را آسان جلوه دهد. او گفت: «پرداخت‌ها واقعاً فقط تبادل اطلاعات هستند، از نقطه نظر اطلاعات، تفاوت زیادی بین ارسال پیام مستقیم و  پرداخت پول وجود ندارد.» با این حال، او اعتراف می کند که موانع قانونی برای رفع وجود دارد و طبق گزارش پلتفرمر، این شرکت به دنبال دریافت مجوز انتقال پول در واشنگتن است. این گزارش همچنین می‌گوید که استر کرافورد، که مسئولیت عرضه سرویس جدید Blue را بر عهده داشته است، به عنوان مدیرعامل توییتر در واحد پول و پرداخت انتخاب شده است.

شایان ذکر است که تفاوت زیادی بین ذخیره اطلاعات کاربر و پول وجود دارد. اگر اکانت شما هک شود و پیام های های شما فاش شود، ممکن است روز بسیار بدی برای شما باشد. اگر بانک شما هک شود، مشکلات بسیار بزرگتری برایتان به وجود می آید.

ماسک با شرکت‌های پرمخاطب و پرریسک غریبه نیست. او همچنین ریاست شرکت‌هایی را بر عهده دارد که اتومبیل می‌فروشند و موشک به فضا پرتاب می‌کنند، که هر دوی آنها در صورت اشتباه می‌توانند مرگبار باشند. اما تسلا و اسپیس ایکس چیزهای زیادی دارند که توییتر در حال حاضر ندارد. یعنی مدیران و کارکنان مسئول ایمنی. ماسک به تازگی تقریباً نیمی از شرکت را اخراج کرده است که بر تیم‌های مهندسی اصلی تأثیر گذاشته است و قبلاً برخی شکاف‌ها نشان می‌دهد که ممکن است نتیجه آن باشد. همچنین، اگر مدیر ارشد حفظ حریم خصوصی، افسر ارشد امنیت اطلاعات و افسر ارشد رعایت قوانین من به تازگی استعفا داده باشند، ممکن است نخواهم از تشریفات قانونی و اخلاقی راه اندازی بانک عبور کنم.

در حالی که تصور اینکه یک کاربر معمولی توییتر واقعاً بخواهد از این پلتفرم به عنوان بانک استفاده کند دشوار است، این ایده کاملاً جدید نیست. ماسک قبلاً گفته بود که می‌خواهد توییتر را به « اپلیکیشن همه کاره» شبیه به وی چت چین تبدیل کند. (در واقع «همه کاره» شامل خدمات بانکی می‌شود.) ماسک همچنین سابقه بانکداری دارد، زیرا در تاسیس پی پل PayPal کمک کرد.

منبع theverge

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up