ایلان ماسک از «بحران وجودی» درباره هوش مصنوعی رنج می‌برد

ایلان ماسک می‌گوید که از «اضطراب وجودی» درباره هوش مصنوعی رنج می‌برد

آیا در مورد اینکه پیشرفت های اخیر در هوش مصنوعی چه معنایی برای بشریت دارد، شمارا نگران می کند؟ ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر، تسلا و اسپیس ایکس نیز همینطور است. این میلیاردر امریکایی  در توییتی به خاطر نگرانی در مورد هوش مصنوعی نوشت : «دچار بحران وجودی شده ام».

راستش را بخواهید،  این توییت‌ ایلان ماسک، در مورد بحران وجودی هوش مصنوعی با توییت‌های دیگر خود کمی مرتبط‌ است. هوش مصنوعی در اواخر سال گذشته وارد حوزه عمومی شد و چت بات  ChatGPT OpenAI  به سرعت  در حال رشد در دسترس عموم قرار گرفت. در همین حال، مایکروسافت و گوگل در حال حاضر بر سر اینکه ادغام هوش مصنوعی چه کسی بر آینده جستجو تسلط خواهد داشت با هم در حال جنگ هستند. اگر آنها بتوانند چت بات های جستجوی خود را کامل کنند میتواند انقلاب بزرگی در حوزه جستجوی اینترنتی باشد. این درحالی است که سرمایه گذارن زیادی در حال کوچ به حوزه هوش مصنوعی هستند.

به عبارت دیگر، ممکن است هوش مصنوعی تنها نقطه عطف سال 2023 نباشد، بلکه به تمدنی جدید تبدیل شود. و با توجه به خطرات بسیار واقعی که هوش مصنوعی و نبرد تسلیحاتی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی می تواند بحران وجودی ایجاد کند.

تعجب آور نیست که ببینیم ماسک در مورد اضطراب ناشی از هوش مصنوعی خود صحبت می کند، چون او اخیراً به شدت از OpenAI انتقاد کرده است، جالب است بدانید که OpenAI شرکتی است که ماسک در سال 2015  یکی از بنیان گذاران آن بود و در سال 2018 بنا به دلایلی از هئیت مدیره این شرکت استعفا داد.

ماسک در توییتی اعلام کرد : OpenAI به‌عنوان یک شرکت منبع باز تاسیس شد(به همین دلیل نام آن را OpenAI «هوش مصنوعی باز» گذاشتم)، یک شرکت غیرانتفاعی برای خدمت به مردم و جامعه، اما اکنون به یک منبعی بسته با حداکثر سود تبدیل شده است. شرکتی که به طور موثر توسط مایکروسافت کنترل می شود.

ماسک همچنین هنگام صحبت در مورد هوش مصنوعی، لحن هشدار دهنده ای به خود گرفته است و به وضوح حتی اخیراً  نشان می دهد که او می ترسد که هوش مصنوعی بتواند تمدن را نابود کند. با این وجود، ماسک هنوز فکر می کند که نگرانی های هوش مصنوعی او در دراز مدت ارزشش را خواهد داشت.

ماسک در ادامه توییت خود گفت: «همه چیزهایی که با توجه به [هوش عمومی مصنوعی (AGI)] اضطراب وجودی در نظر گرفته می‌شود، ترجیح می‌دهم اکنون زنده باشم تا شاهد AGI باشم تا اینکه در گذشته زندگی کنم و به تاثیرات منفی این فناوری بر تمدن بی توجه باشم.

منبع futurism

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up