ایالات متحده با اختصاص 200 میلیارد دلار به صنعت تراشه ده ها هزار شغل پردرآمد ایجاد خواهد کرد.

ایالات متحده با اختصاص 200 میلیارد دلار به صنعت تراشه ده ها هزار شغل پردرآمد ایجاد خواهد کرد.

با وجود تصویب رسمی قانون CHIPS و Science در آمریکا برای حمایت از صنعت تراشه، شرکت‌های فعال در این زمینه هنوز هیچ بودجه‌ای دریافت نکرده‌اند. تامز هاردور بر اساس بیانیه انجمن صنایع نیمه هادی، ایالات متحده قصد دارد در قالب این قانون 200 میلیارد دلار به صنعت تراشه اختصاص دهد. قانون چیپس در بهار 2020 معرفی شد و به سرعت توجه رهبران صنعت تراشه را به خود جلب کرد. TSMC، بزرگترین تولید کننده تراشه قراردادی در جهان، جزو اولین شرکت هایی بود که در نیمه اول سال 2020 اعلام کرد که کارخانه های جدیدی را در ایالت آریزونا ایالات متحده می سازد. از آن زمان، بیش از 40 پروژه مرتبط با اکوسیستم تراشه در سراسر ایالات متحده معرفی شده است.

کارخانه‌های TSMC و سایر پروژه‌های جدید مرتبط با قانون چیپس در نهایت 40000 شغل مستقیم و با درآمد خوب ایجاد خواهند کرد. انجمن صنعت نیمه هادی می گوید که به ازای هر کارگر آمریکایی که مستقیماً در صنعت تراشه استخدام می شود، به طور متوسط ​​5.7 شغل جدید در اقتصاد ایالات متحده ایجاد می شود. بررسی ها نشان می دهد که در حال حاضر 13 کارخانه جدید تولید تراشه در آمریکا در حال ساخت است و 9 کارخانه نیز روند توسعه خط تولید را آغاز کرده اند. این کارخانه ها نه تنها صنعت تراشه آمریکا را احیا می کنند، بلکه تاثیر بسزایی در تولید قطعات الکترونیکی در این کشور دارند. 10 پروژه دیگر مربوط به کارخانه های تولید تراشه نیز توسط شرکت هایی مانند اینتل، TSMC و Texas Instruments تایید شده است.

 

صنعت تراشه امریکا

کارخانه‌های جدید ایالات متحده انواع مختلفی از قطعات نیمه‌رسانا را تولید خواهند کرد، از آی‌سی‌های ساده برای مدیریت انرژی و تقویت‌کننده‌های صوتی تا حافظه‌های پیشرفته و تراشه‌های CPU، GPU و SoC مدرن. علاوه بر این، 20 پروژه مرتبط با تجهیزات و مواد اولیه که منابع گاز، مواد شیمیایی، ابزار و ویفرهای مورد نیاز کارخانه ها را تامین می کنند نیز در حال توسعه در ایالات متحده هستند. 12 مورد از این تاسیسات در آریزونا ساخته خواهند شد، جایی که اینتل و TSMC در حال ساخت کارخانه های جدید و پیشرفته هستند.

مقالات مرتبط: آمریکا توجه ویژه ای به تولید چیپس در خاک خود دارد زیرا معتقد است با این کار ضمن حفظ امنیت ملی، زنجیره تامین قابل اعتمادی ایجاد می کند و پیشرفت بیشتری را در زمینه اقتصادی تجربه می کند. تراشه آمریکایی در نهایت باعث افزایش تولید محصولات الکترونیکی در ایالات متحده خواهد شد. شرکت هایی مانند اپل بعید است که بتوانند به این زودی خطوط اصلی محصولات خود را به ایالات متحده منتقل کنند، اما برخی از شرکت های کوچکتر قادر به این کار خواهند بود. انجمن صنعت نیمه هادی در بیانیه جدید خود می گوید مشتاق است با وزارت بازرگانی ایالات متحده برای اطمینان از اجرای موثر و سریع مفاد قانون تراشه ها همکاری کند.

منبع pcjow

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up