اکنون می توانید تعداد لایک ها را در اینستاگرام و فیسبوک مخفی کنید

فیس بوک و اینستاگرام در طی سال های گذشته روش های مختلفی را برای افزایش کیفیت کار با این شبکه های اجتماعی ارائه کرده اند. اکنون یکی از روش هایی که آماده ارائه می باشد، مخفی کردن تعداد لایک پست ها می باشد، یعنی کاربر می تواند تعیین کند که تعداد لایک های پست های دیگران را نبیند و یا تعداد لایک های پست خود را دیگر کاربران نبینند. اینستاگرام این ویژگی را پس از سال ها آزمایش و فشار برخی از متخصصان به این شبکه اجتماعی این تغییرات را اعمال می کند.

در تحقیقاتی که توسط انجمن سلطنتی بهداشت عمومی انگلستان در سال 2017 انجام شد، شبکه اجتماعی اینستاگرام به عنوان زیان آورترین شبکه اجتماعی برای سلامت روان و سلامت جوانان معرفی کرد. کارشناسان معتقدند که حذف مواردی در این اپلیکیشن مانند حذف دکمه لایک و شمارنده تعداد لایک می تواند بار عصبی و فشارهای روحی اجتماعی را از روی برخی از کاربران فیس بوک و اینستاگرام بردارد.

سخنگوی اینستاگرام اعلام کرد: ما در پی فشارهای برخی از متخصصان مخفی کردن بخش لایک ها را آزمایش کرده ایم و این امکان را فراهم می کنیم تا کاربران بتوانند شمارنده لایک ها را پنهان کنند. ایستاگرام با توجه به نگرانی های فعالان سلامت و روان اجتماعی، قابلیتی را به بخش تنظیمات اینستاگرام اضافه کرده است تا کاربران بتوانند تعداد لایک های پست هایشان را از دید کاربران مخفی کنند.

اکنون کاربران می توانند قابلیت پنهان کردن شمارنده های لایک ها را در ایستاگرام و فیسبوک غیر فعال کنند. در بخش تنظیمات حساب کاربری خود در فیسبوک و اینستاگرام می توانید به گزینه های نمایش تعداد لایک ها در پست های متخلف موجود در فید کاربر و مخفی کردن تعداد لایک پست های کاربر به دیگران را غیر فعال یا فعال کنند. فیسبوک برای اولین بار آزمایش هایی برای مخفی کردن تعداد لایک های پست های کاربران را در سپتامبر 2019 آغاز کرد تا ببیند این تغییرات باعث بهبود تجربه استفاده از سیستم عامل می شود یا خیر. اینستاگرام نیز در سال های اخیر روش های مختلفی را برای پنهان کردن تعداد لایک های پست ها را آزمایش کرده است.

با این حال به نظر می رسد تجربه جدیدی برای کاربران شبکه های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام فراهم شده است تا کاربران بدون توجه به تعداد لایک پست ها، محتوای خود را به اشتراک بگذارند و یا محتوای دیگران را تماشا کنند.

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up