اپل رکورد فروش یک روزه اپ استور را اعلام کرد: ۳۸۶ میلیون دلار در اولین روز سال نو میلادی

اپل اعلام کرد که با ثبت ۳۸۶ میلیون دلار فروش در در اولین روز سال نو میلادی، رکورد فروش یک روزه ی فروشگاه اپلیکیشن اپ استور شکسته شده است که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است. اپ استور همچنین رکورد جدیدی را برای فروش بین عید کریسمس و سال نو را با ۱٫۴۲ میلیارد دلار درآمد به ثبت رسانده است. اپل این ارقام را به عنوان بخشی از بیانیه خبری خود اعلام کرده است که خدمات برجسته ی اپل در سال گذشته را نگاه می کند. به گفته ی اپل، از زمان شروع به کار اپ استور در سال ۲۰۰۸، توسعه دهندگان ۱۵۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرده اند که یک چهارم این درآمد فقط در سال گذشته حاصل شده است.

کمیسیون حاصل از فروش اپ استور همچنان به عنوان بخش بزرگی از درآمد اپل را تشکیل می دهد و توسعه دهندگان و سرمایه گذاران از آمار رشد ۲۰ درصدی خود در دوره ی تعطیلات راضی هستند. با این حال، محاسبه ی فروش در طول سال جاری، به این معنی است که اپل حدود ۳۸ میلیارد دلار به برنامه نویسان(یک چهارم ۱۵۵ میلیارد دلار) پرداخت کرده است. در مقایسه با ۳۴ میلیارد دلاری که در سال ۲۰۱۸ به برنامه نویسان در سال ۲۱۰۸ پرداخت شده، افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

اپل در این بیانیه به تعداد دیگری از سرویس های خود مانند اپل موزیک، اپل کارد، اپل آرکید، اپل نیوز پلاس، اپل پلی، اپل تی وی پلاس، اشاره کرده است. با این حال، اپل  ارقام دقیقی برای خدمات نام برده شده اعلام نکرده است. اپل اعلام کرد که بیش از نیمی از کاربران اپل موزیک از ویژگی جدید از ویژگی جئیئ نمایش آنی متن آهنک در iOS 13 استفاده کرده است. اپل بار دیگر تایید کرد که با یک برنامه محلی بومی در اواخر سال جاری به تلویزیون های هوشمند ال جی ، سونی و ویزیو خواهد آمد.همچنین اپل اعلام کرد که برنامه اپل نیوز(Apple News)  دارای بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال است. اپل در ادامه ی بیانیه ی خود گفت که  ترانزیت بدون تماس  (Contactless Transit) به مکان های بیشتری از جمله واشنگتن دی سی، شنزن و گوانژو در اپل پی افزوده خواهد شد. اپل همچنین شناسه ی دانشجویی بدون تماس را در دانشگاه های بیشتری در سراسر ایالات متحده معرفی می کند.

انتشار مطبوعات اپل با قول توسعه بیشتر در کلیه ی خدمات خود در سال ۲۰۲۰ به پایان می رسد: در سال ۲۰۲۰، اپل همچنان به رضایت مشتریان، همکاری با توسعه دهندگان و سازندگان، ارائه ی سطوح جدید از خلاقیت، انتخاب و نوآوری در سریال ها و فیلم های اصلی، پادکست ها، موسیقی، اخبار، بازی، برنامه ها، پرداخت ها و تجربیات منحصر به فرد خود ادامه خواهد داد که فقط اپل می تواند ارائه دهد.

منبع ۹to5mac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up