اپل در فهرست دوم برترین شرکت های مدیریت شده قرار گرفت

اپل مک بوک

با توجه به شیوع ویروس کرونا، بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری در سراسر جهان با مشکلات اقتصادی روبه رو شدند و شرکت های فناوری نیز با مشکلات بسیاری روبه رو شدند. اما شرکت های بزرگی همچون اپل و مایکروسافت با ایجاد شرایط دورکاری برای کارکنان خود، توانستند این مشکلات را با موفقیت بزرگی پشت سر بگذارند. مایکروسافت و اپل در شرایط همه گیری کرونا، از سال های گذشته نیز عملکرد بهتری را به ثبت رساندند.

محققان انجمن دراکر (Drucker) در سال جاری میلادی با استفاده از ۳۳ شاخص اثربخشی مدیریت، حدود ۹۰۰ شرکت را از لحاظ مدیریتی، مورد بررسی خود قرار دادند. در این بررسی انجام شده مولفه های ارزیابی هر شرکت به این شرح می باشند: رضایت مشتری، اشتغال و توسعه ی کارمندان، نوآوری، مسئولیت اجتماعی و قدرت مالی و… بوده است.

مایکروسافت در سال جاری موفق شد با صعود یک پله ای در جایگاه نخست فهرست داکر قرار بگیرد، در حالی که مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ در رده هفتم این فهرست قرار داشت. محققان داکر معتقدند توانایی مایکروسافت در سرمایه گذاری و توسعه رایانش ابری به این شرکت کمک کرد تا در سال جاری سعود چشمگیری داشته باشد. انجمن داکر معتقد است، اپل نیز اپل نیز همانند مایکروسافت با جهش خوبی که داشت توانست به رتبه دوم این فهرست صعود کند و در میان شرکت های برتر قرار گرفت.

اپل در سال های جاری همچنان در لیست برترین شرکت های داکر قرار گرفته است و در سال گذشته موفق شد از رتبه سوم به رتبه دوم فهرست داکر صعود کند. غول فناوری کوپرتینو در چندین سال گذشته به طور مداوم عملکرد خوبی داشته است. آن ها در سال های ۲۰۱۷ ، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ موفق شدند رتبه های دوم ، اول و سوم را از دیدگاه انجمن داکر کسب کنند. همچنین، اپل توانست در سال جاری در مطالعه ی صمیمیت تجاری (MBLM) رتبه بسیار خوبی را کسب کند.

وب سایت وال استریت خاطر نشان می کند که ویروس کرونا نقش اصلی را در عملکرد بسیار خوب شرکت های فناوری داشته است. شرکت هایی مانند مایکروسافت و اپل نسبت به شرکت هایی مانند آمازون و فیس بوک آمادگی بسیار خوبی را برای مقابله با بحران کرونا و ایجاد شرایط دورکاری داشته اند.

منبع appleinsider

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up