اپل برای نخستین بار آکادمی توسعه دهندگان خاورمیانه را با همکاری عربستان افتتاح می کند

بر اساس گزارش Saudi Gazette ، اپل قصد دارد اولین دفتر مرکزی آکادمی توسعه دهندگان اپل را برای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) در ریاض، پایتخت عربستان سعودی افتتاح کند. آکادمی توسعه دهندگان اپل برنامه استراتژیک اپل است تا اطمینان حاصل کند که دانشجویان علاقه مند به فناوری، آموزش های مناسب را برای برنامه نویسی در تمام سیستم عامل های این شرکت را می بینند. نحوه نوشتن و مدیریت برنامه ها و سیستم عامل های macOS, watchOS , tvOS به دانشجویان آموزش داده می شود  و همه تحت برنامه درسی ایجاد شده توسط اپل آموزش داده می شوند.

در عربستان سعودی، اپل در کنار آکادمی جبل توایق و دانشگاه شاهزاده نوروز بنت عبد الحرحمن، با همکاری فدراسیون سعودی برای امنیت سایبری، برنامه نویسی و پهپادهای عربستان سعودی همکاری خواهد کرد. وزیر آموزش عربستان سعودی، دکتر حمد الشیخ، گسترش آکامی اپل به این کشور را مرکز اصلی تولید برنامه نویسان و توسعه دهندگان فناوری اعلام کرد.

یکی از اعداف اصلی این آکادمی، تواندمند سازی زنان در فضای فناوری و بخشی از طرح چشم انداز 2030 عربستان سعودی است که هدف آن تنوع بخشیدن به اقتصاد فراتر از اتکا به نفت است. فیصل الخمیسی، رئیس SAFCSP (فدراسیون امنیت سایبری سعودی، برنامه نویسی و پهاپادهای عربستان سعودی) میگوید که امیدواریم این همکاری جدید فرصت های بیشتری برای نیروی کار سعودی و جامعه محلی ایجاد کند. در همکاری با اپل، ما با هم همکاری خواهیم کرد و تلاش خواهیم کرد تا یک اکوسیستم اقتصادی برای تجارت ایجاد کنیم تا مهارت هایی را تقویت کنیم که باعث افزایش نوآوری و فناوری می شوند و آینده ای پایدار و مرفه را برای جامعه محلی و جوامع جهان تضمین می کنند که بدون شک از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

اولین آکادمی توسعه دهندگان اپل در سال 2013 در برزیل راه اندازی شد و از آن زمان به کشورهای دیگر گسترش یافته است. عربستان سعودی جدیدترین آن ها است و به عنوان بخشی از ارتباط جهانی اپل با دانشجویان علاقه مند به توسعه برنامه ها خواهد بود. دولت عربستان سعودی در تلاش است با سرمایه گذاری در فناوری های نوین، اتکا به درآمدهای نفتی عربستان را به طور چشمگیری کاهش دهد، مقامات سعودی رویای تبدیل شدن به قطب فناوری را در منطقه دارند.

منبع macrumors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up