اپل برای بهبود سرویس های خود شرکت جدیدی در حوزه هوش مصنوعی تصاحب کرد

اپل مک بوک

اپل در صنعت هوش مصنوعی شرکت دیگری را به مالکیت خود درآورد. بر اساس گزارش بلومبرگ اپل در معمله ای حدود ۵۰ میلیون دلار استارتاپی به نام ویلینکس (Vilynx) مستقر در بارسلونا را خریداری کرده است. اپل خرید این استارتاپ را تایید کرد و در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت: اپل هر از گاهی شرکت های کوچک فناوری رو به رشد را خریداری می کند و ما معمولا در مورد اهداف و برنامه های خود، بحث نمی کنیم. گفته می شود این معامله در اوایل سال جاری به ثبت رسیده است.

شرکت فناوری Vilynx با استفاده از فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی، برای تجزیه و تتحلیل محتوای یک فیلم مورد استفاده قرار می گیرد. این فناوری قادر است با استفاده از خوش مصنوعی محتواهای صوتی، متنی و تصویری ویدئو را به طور کاملا دقیق شناسایی کندپ، سپس برچسب به صورت تفکیک شده برچسب گذاری می کند. کاربران قادر خواهند بود با استفاده برچسب ها ویدئوهای مدنظر خود را جستجو کنند

Vilynx از فناوری خود در نرم افزار هایی استفاده کرد که شرکت ها در موتورهای جستجو و توصیه برای فیلم و سایر رسانه ها استفاده می کردند. این شرکت تازه وارد علاوه بر شناسایی محتوای ویدئو بلکه در درک آن ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اپل می تواند فناوری Vilynx را در سرویس های مختلف خود مورد استفاده قرار دهد. به عنوان مثال، اپل با استفاده از فناوری هوش مصنوعی Vilynx سرویس های خود از جمله سیری و اپلیکیشن جستجو را به طور چشم گیری بهبود بخشد. همچنین از این فناوری می توان در اپلیکیشن Photos مورد استفاده قرار داد و قابلیت جستجو را بهبود بخشید. در این قرار داد توافقی انجام شده است که مدیر ارشد فناوری Elisenda Bou-Balust شرکت Vilynx در کنار ۵۰مهندس و دانشمند اپل به کار گرفته خواهد شد.

در ادامه این گزارش اعلام شده است که اپل دفتر مرکزی Vilynx در شهر بارسلونا را فعال نگه داشته است و قصد دارد آن را به یکی از اصلی ترین مراکز تحقیق و توسعه هوش مصنوعی این شرکت در اروپا تبدیل کند. اپل استخدام مهندسین این دفتر را رسما آغاز کرده است.  همچنین اپل مهندسین هوش مصنوعی در دیگر مناطق اروپا در کمبریج انگلستان دارد.  Vilynx فقط یکی از استارتاپ های یادگیری هوش مصنوعی نیست که به تصاحب خود درآورده است. اپل در ماه مه، برای بهبود عملکرد سیری، شرکت فناوری فعال در یادگیری ماشین به نام inducty برای بهبود عملکرد سیری به تصاحب خود درآورد.

منبع ۹to5mac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up