اپل برای بهبود داده های سیری، استارتاپ یادگیری ماشین Inductiv را خریداری کرد

پتنت عکس سلفی گروهی مصنوعی اپل

بر اساس گزارش جدیدی از بلومبرگ، اپل برای بهبود عملکرد دستیار صوتی سیری (Siri)، استارتاپ فعال دیکری را با نام (Inductiv) در حوزه ی هوش مصنوعی خریداری کرده است. این شرکت خبر خرید این استارتاپ که در کشور کانادا مستقر می باشد را به بلومبرگ تایید کرده است، این شرکت با استفاده از هوش مصنوعی قادر به اصلاح پایگاه های داده می باشد و در نتیجه می تواند یادگیری ماشینی را بهبود بخشد. در واقع این استارتاپ با استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی و خطاهای موجود در داده ها را شناسایی و تصحیح می کند. اپل در مورد برنامه های خود و هدف از خرید این استارتاپ توضیحاتی را ارائه نکرده است اما در بیانیه ی رسمی خود اعلام کرد: اپل هر از گاهی شرکت های نوپا فعال در حوزه ی فناوری را خریداری می کند و اطلاعاتی از اهدافمان در مورد خرید استارتاپ ها را منتشر نمی کنیم. کارشناسان پیش بینی می کنند که این استارتاپ در بهبود عملکرد سیری کمک خواهد کرد.

این استارتاپ توسط اساتید دانشگاه های استنفورد، واترلو و ویسکانسین تاسیس شده است. طبق گزارش های منتشر شده، شرکت Inductiv در هفته ی گذشته به تیم اپل ملحق شده است و فعالیت های خود را برای توسعه ی سیری آغاز کرده است.Inductiv فناوری خود را به طریقی توسعه داده است که با استفاده از هوش مصنوعی قادر به شناسایی و تصحیح خطاها در داده ها به صورت کاملا خودکار می باشد. داشتن داده های پاک برای یادگیری ماشین بسیار مهم است تا قادر به بهبود عملکرد نرم افزار بدون دخالت انسان باشد.

اپل اخیرا چندین مورد از شرکت های استارتاپ را خریداری کرده است. از جمله استارتاپ های فعال در حوزه هوش مصنوعی که اپل خریداری کرده است، در اوایل سال جاری بود که وب سایت ۹to5Mac  در گزارشی اعلام کرد که اپل استارتاپ NextVR را که شرکتی با یک دهه تجربه در زمینه واقعیت مجازی با ورزش و سرگرمی می باشد را خریداری کرده است. همچنین در سال ۲۰۱۶، اپل استارتاپ مستقر در سیاتل را با نام Turi به عنوان بخشی از تیم توسعه خود برای بهبود عملکرد فناوری یادگیری ماشین و هوش مصنوعی خریداری کرد. اپل هدف از خرید استارتاپ Turi برای ساده سازی توسعه مدل های یادگیری ماشین اعلام کرد.

اپل در سال های گذشته به دنبال به روزرسانی سیری بود که حان جیانادرا (John Giannandrea) رهبر سابق هوش مصنوعی گوگل را استخدام کرد. ممکن است اپل با خرید استارتاپ Inductiv و استخدام جان جیاندرا، برنامه های خود را برای توسعه سیری رو نمایی کند. اپل به تدریج ویژگی های مربوط به هوش مصنوعی مانند دیپ فیوژن (Deep Fusion) را به محصولات خود منتقل کرده است. اما در حال حاضر اپل راه های زیادی را برای توسعه سیری جهت رقابت با دستار صوتی الکسا یا دستیار صوتی گوگل داشته باشد.

منبع ۹to5mac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up