اپل از A16 Bionic، قدرتمندترین تراشه موبایل خود رونمایی کرد

پردازنده a16 اپل

ر یک رویداد پرجمعیت روز گذشته در کوپرتینو، اپل جزئیات تراشه ای که آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس را تامین می کند، فاش کرد: A16 Bionic. جانشین A15 Bionic (که در آیفون 14 و آیفون 14 پلاس یافت می شود)، اپل در تراشه A16 Bionic از ترانزیستورهای بیشتری استفاده کرده است که با  16 میلیارد ترانزیستور تولید شده و با فرآیند 4 نانومتری و اجزایی که به طور ویژه برای سرعت بخشیدن به هوش مصنوعی و سایر وظایف در برنامه های گوشی های هوشمند طراحی شده اند.

اپل می گوید که A16 Bionic دارای یک پردازنده چند هسته ای با دو هسته با کارایی بالا و چهار هسته کارآمد، یک پردازنده گرافیکی پنج هسته ای و یک موتور عصبی 16 هسته ای برای انجام 17 تریلیون عملیات در ثانیه است. این تراشه از هسته‌های با کارایی بالا در مقایسه با هسته‌های A15 Bionic  در عملکرد 20 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند، در حالی که هسته‌های کارآمد از یک سوم قدرت تراشه‌های رقیب ناشناس استفاده می‌کنند. اپل همچنین ادعا می کند که این تراشه قوی ترین تراشه ی حال حاضر در دنیای گوشی های هوشمند به شمار می رود.

از دیگر ویژگی های برجسته می توان به پردازشگر سیگنال تصویر سفارشی اشاره کرد که سیستم دوربین آیفون 14 پرو را تامین می کند. پردازنده، GPU، موتور عصبی و پردازشگر سیگنال تصویر در A16 Bionic برای پشتیبانی از سخت افزار جدید دوربین و انجام حداکثر 4 تریلیون عملیات در هر عکس با هم کار می کنند. در همین حال، یک موتور نمایشگر جدید نرخ تازه‌سازی 1 هرتز، روشنایی بالا، ویژگی‌هایی مانند نمایشگر همیشه روشن و آنتی‌الیاسینگ را برای صاف کردن لبه‌های ناهموار در گرافیک نمایشگر فعال می‌کند.

منبع techcrunch

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up