اپل از تامین کنندگان خود خواست که برای انتقال تولید به خارج از چین برنامه ریزی کنند

اپل تامین کنندگان خود را از چین خارج می کند

اپل در حال تلاش برای سرعت بخشیدن به انتقال بخشی از زنجیره تامین خود به خارج از چین است و به شرکای زنجیره تامین قطعات محصولات خود هشدار داده است که برای تولید و مونتاژ قطعات در هند و ویتنام برنامه ریزی کنند.

چین انتخاب اپل برای تولید در مورد بسیاری از محصولات اصلی آن است، اما در طول چند سال اخیر ، این کشور به دلیل محدودیت های کرونایی مشکلاتی را در تولید و عرضه محصولات اپل داشته است و با شروع شدن دوباره محدودیت های کرونایی، اپل احساس خطر کرده است و در حالی که مدت‌هاست برنامه‌ریزی کرده است تا تولید خود را به مناطق دیگر گسترش دهد، به نظر می‌رسد که اپل در مورد تصمیم خود مصمم تر شده است تا تامین کنندگان محصولات خود را این کشور خارج کند.

در گزارش روز شنبه وال استریت ژورنال، اپل “برنامه های خود را برای انتقال بخشی از تولیدات خود به جای دیگر” تسریع کرده است. بنا بر گزارش‌ها، اکنون به تامین‌کنندگان اطلاع می‌دهد که برای مونتاژ در سایر نقاط آسیا، به‌ویژه هند و ویتنام، «به‌طور فعال‌تری برنامه‌ریزی کنند». اپل در این پیام ظاهراً به کاهش وابستگی به شرکت های گروه فناوری فاکسکان اشاره کرده است.

اپل که با قرنطینه‌های ناشی از سیاست‌های دولت در برابر کرونا و همچنین شورش‌هایی که در کارخانه ژنگژو فاکسکان، بزرگترین سازنده آیفون‌های مدل های پرو، رخ داده است، نیاز بیشتری به مهاجرت دارد. این احساسات برای مدتی طولانی وجود داشته است، اما با تضعیف وجهه چین به عنوان یک مرکز تولید در سال‌های اخیر، مانند جنگ تجاری ایالات متحده و چین، اپل می‌خواهد در زمینه‌های دیگر کار کند.

انجام این کار دورنمای دشواری است، چشم‌اندازی که از ماه سپتامبر هشت سال طول می‌کشد تا 10 درصد از تولید به خارج از چین منتقل شود. در حال حاضر مراکز تولیدی در ویتنام و هند در حال گسترش است، اما موارد بسیار بیشتری وجود دارد که باید برای تغییرات بزرگتر موثرتر باشد.

یکی از عناصر  مهم مهاجرت تامین کنندگان اپل معرفی محصول جدید است، فرآیندی که در آن تیم‌های اپل با پیمانکاران برای ساختن طرح‌های اولیه و نمونه‌های اولیه محصول در یک برنامه کامل تولید کار می‌کنند. برای چین، با تمرکز متراکم تامین کنندگان و مهندسان تولید در دسترس، برای اپل آسان است.

اپل برای ایجاد همین کار در کشورهای دیگر، تلاش بسیار زیادی را انجام دهد. با این حال، برخی از منابع ادعا می کنند که با کاهش سرعت استخدام و کندی اقتصاد جهانی، برای اپل سخت تر است که نیروهای متخصص را در کشورهای هند و ویتنام داشته باشد.

اپل هدف بلندمدتی دارد که 40 تا 45 درصد از آیفون های خود را در هند تولید کند. در همین حال، انتظار می‌رود ویتنام تولید بیشتری از محصولات دیگر مانند ایرپاد، اپل واچ و مدل‌های مک‌بوک را بر عهده بگیرد.

منبع appleinsider

نرم افزار حسابداری

آپدیت جدید ویندوز 11 و بی نیازی به گذرواژه ها

ChatGPT

نسخه ی جدید ChatGPT می‌تواند مکالمه‌ی صوتی با کاربر برقرار کند

جانی آیو مدیر اسبق اپل

مدیر سابق اپل، آیفون هوش مصنوعی را میسازد

تلگرام تبدیل به سوپر اپلیکیشن میشود

رونمایی سامسونگ از گلکسی رینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up