اپل احتمالا آخرین نسخه از مک بوک خود را مجهز به پردازنده اینتل تولید خواهد کرد

شرکت اپل 15 سال است که تراشه های برخی از مدل های مک بوک خود را از شرکت اینتل تامین می کند، اپل در سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد در دوسال آینده پردازنده های اینتل را کنار بگذارد و فقط از پردازنده های جدید خود در کامپیوترهای مک استفاده کند. البته این به این معنی نیست که در این دوسال اپل مک های مجهز به پردازنده های اینتل را به روزرسانی نخواهد کرد. اما اپل در این مدتی که اعلام کرد در دوسال آینده به همکاری خود با اینتل پایان خواهد داد، در این مدت فقط آی مک 24 اینچی را با پردازنده M1 اختصاصی خوئد معرفی کرده است. با این حال، ارجاعات در آخرن نسخه بتا macOS Big Sur به حداقل آخرین به روز رسانی Mac  با استفاده از تراشه های اینتل اشاره دارد.

بر اساس گزارش منتشر شده از وب سایت MacRumors، اشاره به پردازنده 10 هسته ای از خانواده Cor i9 کرده است، اما جزئیات بیشتری منتشر نشده است. همچنین مشخص نشده است که این پردازنده  در چه محصولی استفاده خواهد شد. در حال حاضر اپل تراشه های اینتل را در آی مک 21 و 27 اینچی و مک بوک پرو 16 اینچی و مک بوک پرو 27 اینچی از محتمل ترین گزینه هایی می باشند که از تراشه معرفی شده استفاده خواهند کرد.

از بین سه محصول معرفی شده، آی مک 27 اینچی تنها محصولی است که در حال حاضر با تراشه نسل دهم Core i9 که از 10 هسته پردازشی و با سرعت پایه 3.6گیگاهرتز و حداکثر 5 گیگاهرتز پیکربندی می شود. در حالی که مک بوک پرو 16 اینچی کاندید مناسبی برای به روزرسانی می باشد، با توجه به اینکه از 8 هسته Corei9 در بالاترین سطح خود استفاده می کند، شانس کمتری خواهد داشت.

دو مدل دیگر کاندیداهای خوبی برای بهره مندی از این تراشه نیستند. آی مک 21.5 اینچی تنها در پیکربندی مجهز به تراشه Core i5 ارائه می شود، در حالی که مک پرو به طور انحصاری از پردازنده های Xeon استفاده می کنند. همچنین شایعاتی درمورد نسخه جدید کوچک شده مک پرو وجود دارد که ابعاد آن به نیمی از محصولات کنونی تلدیل شده است، با این حال گفته می شود که اپل احتمالا پردازنده های Xeon را با پردازنده های Cor i9 جایگزین خواهد کرد. با این حال اپل قادر است در هر زمانی کامپیوترهای مک خود را به پردازنده های ساخت خود مجهز کند.

منبع appleinsider

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up