اپلیکیشن Pro Camera دیگر برای اندروید توسعه داده نمی شود

مومنت (Moment) به کاربران خود اعلام کرد که دیگر اپلیکیشن دوربین Pro Camera خود را برای سیستم عامل اندروید توسعه نمی دهد. برای استفاده از این اپلیکیشن نیازی به استفاده از لنزهای حرفه ای شرکت مومنت نمی باشد، اما کنترل های بیشتری را برای عکاسان حرفه ای موبایل فراهم می کند. مومنت دلیل توقف توسعه اپلیکیشن خود را در مشکلاتی که در سازگاری برنامه در بین نسخه های مختلف اندرویدی می داند که شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند اندرویدی محصولات خود را به صورت سفارشی و شخصی سازی شده راهی بازار می کنند.

 

مارک باروس، بنیان گذار شرکت مومنت در ایمیلی به مشتریان مومنت خود به وسیله سایت The Verge  به اشتراک گذاشته است و گفته است: ما اندروید را دوست داریم، اما متاسفانه، تیم مهندسی ما دیگر قادر به توسعه این اپلیکیشن برای اندروید نمی باشد. داستان این است که سازندگان گوشی های هوشمند دوست دارند سیستم عامل اختصاصی و سفارشی خود را در محصولاتشان استفاده کنندریال هرکدانم از این نسخه های اندرویدی شرایط و دسترسی متفاوتی به دوربین دارند. در نتیجه سازگاری اپلیکیشن مومنت در برخی از گوشی ها یکسان نخواهد بود. این مشکل زمانی بدتر می شود که نسخه جدید اندروید معرفی شود، زیرا در نسخه های جدیدتر تغییراتی که در این سیستم عامل انجام شده بود دوباره تغییر می کند و توسعه ی اپلیکیشن مومنت دشوارتر می شود.

باروس در مصاحبه با The Verge اعلام کرد که در سیستم عامل iOS دسترسی به ویژگی های دوربین را استاندارد می کند. این به این معنی است که اطمینان داریم که دسترسی دوربین برای اپلیکیشن Pro Camera نسخه iOS در تمام گوشی های اپل یکسان می باشد و توسعه برای ما آسانتر می باشد. باروس در ادامه گفت: در نسخه های مختلف اندروید دسترسی توسعه دهندگان به ویژگی های دوربین متفاوت می باشد، حتی گاهی اوقات برخی از سازندگان گوشی های هوشمند ما را مجبور می کنند به جای توسعه ویژگی های جدید به اپلیکیشن، زمان زیادی را برای سازگاری بگذاریم .

باروس در ادامه اعلام کرد: اپلیکیشن دوربین Moment Pro در فروشگاه اپلیکیشن پلی استور باقی خواهد ماند و کاربران می توانند با قیمت ۳٫۹۹ دلار خریداری کنند. همچنین می توانند از طریق لنزهای حرفه ای مومنت در گوشی های اندرویدی خود استفاده کنند. اما با انتشار نسخه های جدید سیستم عامل اندروید و با معرفی گوشی های جدید، مومنت دیگر نسخه جدید اپلیکیشن دوربین Moment Pro را برای اندروید معرفی نمی کند.

منبع theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up