اپل، گوگل و سایر شرکت های فناوری ائتلافی برای کمبود تراشه تشکیل داده اند

همانطور که میدانید، تولیئد تراشه ها و نیمه هادی ها به دلیل مشکلات تامین و لجستیک با کاهش شدیدی رو به رو شده است و بازار این محصولات در خطر می باشند.اما شرکت های بزگ فناوری از جمله اپل، مایکروسافت، آلفابت، آمازون و دیگر شرکت ها در حال تشکیل ائتلافی برای لابی گری با دولت ایالات متحده امریکا هستند تا تا منابع مورد نیاز را برای تولید اضافی تراشه تامین کنند.

ائتلاف نیمه هادی ها در کشور آمریکا از قانون CHIPS for America (تراشه برای آمریکا) حمایت می کند، که در آن رئیس جمهور ایالات متحده آقای بایدن بودجه 50 میلیارد دلار را از کنگره ایالات متحده درخواست می کند تا تولید تراشه در ایالات متحده افزایش یابد. شرکت های بزرگی در امریکا به دلیل کمبود تراشه ضررهای بسیاری دیده اند که بزرگترین آن ها شرکت خودرو سازی فورد است که در برخی از محصولات خود از تراشه های نیمه هادی استفاده می کند. همچنین شرکت اپل نیز در اطلاعیه ای اعتراف کرده است که در تامین تراشه های برخی از مدل های مک بوک و آی پد به مشکل خورده است.

این ائتلاف شامل غول های فناوری مانند اپل، شرکت های زیرساختی از جمله AT&T و Verizon به همراه شرکت های فعال در تولید قطعات نیمه هادی مانند اینتل و … است. نمایندگان خودروساز این ائتلاف مانند شرکت فورد، از دولت درخواست کرده است تا تامین تراشه ها را برای این شرکت تضمین کند تا تولید خودرو در آینده با کاهش رو به رو نشود. اما قانون این ائتلاف تاکید می کند که اقدامات دولت نباید به نفع یک صنعت و یا یک شرکت باشد.

این گروه ائتلافی در نامه ای به رهبران دموکرات و جمهوری خواه اعلام کرده اند: بودجه ی عظیم قانون CHIPS به ایالات متحره کمک می کند تاظرفیت های لازم را برای داشتن زنجیره تامین انعطاف پذیرتر برای اطمینان از وجود فن آوری های مهم در ایالات متحده را فراهم می کند.

شرکت اپل در آخرین گزارش از درآمد سه ماهه خود اعلام کرد که در تولید محصولاتی از جمله مک و آیپد کمبود تامین تراشه دارد.اپل ادعا می کند که مشکلات لجستیکی در گره های قدیمی می باشد. شرکت اپل اگر موجودی تراشه های خود را استفاده کرده باشد، محدودیت عرضه می تواند توانایی تولید اپل را در سه ماهه جاری را مختل کند. اپل ادعا میکند که مشکلات موجود در تامین تراشه بر تولید آیفون کاملا بی تاثیر بوده است، اما گزارشی که Nikkei منتشر کرده است حاکی از آن است که اپل در تامین قطعات مشکلات بسیاری دارد.

تحلیلگران در حال حاضر معتقدند که کمبود تراشه های جهانی تا سال 2022 ادامه خواهد داشت. این کمبود به دلایل بسیاری بستگی دارد که از جمله خشکسالی، جنگ های تجاری امریکا و چین، نوسان های تقاضا در سال گذشته میلادی و همه گیری بیماری کرونا از دلایل آن می باشد.

منبع 9to5mac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up