اولین مک با پردازنده ARM در سال ۲۰۲۱ معرفی می شود

پتنت عکس سلفی گروهی مصنوعی اپل

مینگ چی کو در روز گذشته یادداشت تحلیلی خود را منتشر کرد. بر همین اساس جالب ترین بخش این پیش بینی این است که شرکت اپل اولین کامپیوتر مک مجهز به پردازنده ARM را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد کرد. کوو پیش بینی می کند که یکی از محصولات جدید اپل طی ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده عرضه خواهد شد، همچنین اپل در این محصول به جای استفاده از پردازنده اینتل؛ از یک پردازنده داخلی ساخت خود استفاده خواهد کرد. طی چندین سال گذشته شایعات بسیاری در رابطه با این موضوع منتشر می شد که اپل قصد دارد به تنهایی پردازنده های ای آر ام را توسعه دهد. مینگ جی کو که تحلیل گر و فاش کننده ی معروفی می باشد، با انتشار این گزارش شایعات گذشته را تایید کرد. اکثر پیش بینی های کوو صحیح بوده اند و به احتمال زیاد اپل در سال ۲۰۲۱ پردازنده اختصاصی خود را معرفی خواهد کرد.

کو از زمان شیوع ویروس کرونا، خاطر نشان می کند که اپل با افزایش سرمایه گذاری برای تحقیق، توسعه و تولید تراشه های ۵ نانومتری که انتظار می رود تولید اولین مکینتاش در سال ۲۰۲۱ به پردازنده های ARM مجهز شود. همچنین، تراشه های های ۵ نانومتری در اواخر سال جاری برای آیفون و آیپد نیز به کار گرفته خواهند شد و کامپیوتر های مکینتاش در سال ۲۰۲۱ به این پردازنده ها مجهز می شوند. انتظار می رود اولین محموله ی تراشه های ۵ نانومتری اپل در اواسط سال ۲۰۲۰ عرضه شود. علاوه بر اینکه اپل از تراشه های سفارشی ۵ نانومتری خود برای کامپیوترهای مک در سال ۲۰۲۱ استفاده می کند، کو می گوید که پرچمداران آیفون های سری ۲۰۲۰ و همچنین آیپد جدید مینی تا اوایل سال ۲۰۲۱ با تراشه های ۵ نانومتری به بازار عرضه خواهند شد.

غییر پردازنده های اینتل در مکینتاش به پردازنده های اختصاصی ARM توسعه داده شده، تغییر بزرگی برای اپل خواهد بود که به شما این امکان را می دهد تا انعطاف بیشتری با بروزرسانی های سخت افزاری مک و همچنین هماهنگی بهتری بین سخت افزار و نرم افزار وجود خواهد داشت که در نتیحه تجربه کاربری بهتری را ارائه خواهد داد. اما نکته قابل توجه این تغییر این است که، این تغییر اپل کارهای بیشتری برای توسعه دهندگان خواهد داشت، زیرا محصولات خود را باید با کامپیوترهای مک مبتنی با ARM توسعه دهند. توسعه دهنده معروفی با نام Troughton-Smith گفت: اگر پیش بینی های کو درست باشد، این آخرین WWDC قبل از معرفی ARM مک خواهد بود و اپل باید به زودی به دنبال مهاجرت توسعه دهندگان به ARM باشد.

منبع ۹to5mac

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up