انویدیا سریع ترین ابررایانه مبتنی بر هوش مصنوعی را در اروپا توسعه می دهد

شرکت انویدیا قصد دارد سریع ترین ابر رایانه هوش مصنوعی جهان را توسعه دهد. ابر رایانه مبتنی بر هوش مصنوعی انویدیا به نام Leonardo که توسط موسسه ایتالیایی CINECA که متشکل از چند دانشگاه می باشد، در حال ساخت است. سیستم لئوناردو سرعت بسیار بالایی به میزان ۱۰ exaflops را ارائه می دهد که عملکردی با دقت FP16 AI را ارائه می دهد و این سیستم از ۱۴ هزار GPU یا معماری انویدیا امپر ساخته خواهد شد.

سیستم لئوناردو یکی از چهار ابررایانه جدید خواهد بود که در سراسر منطقه اروپا پشتیبانی خواهد شد و در نهایت قابلیت های پیشرفته هوش مصنوعی را برای توسعه پردازش های کامپیوتری به کار گرفته خواهد شد. با توجه به اینکه این ابر رایانه مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده خواهد شد، توان پردازشی بسیار بالایی را برای تحقیقات علمی و صنعتی را ارائه خواهد داد. انویدیا همچنین شبکه های Mellanox HDR InfiniBand خود را در اختیار این پروژه قرار می دهد تا بتواند عملکرد اتصالات با کیفیت و کاهش تاخیر را در این پروژه در سراسر اروپا به نهایت سرعت خود برساند.

سایر رایانه های موجود در این پروژه شامل MeluXing در لوکزانبورگ و Vega در اسلوونی و هچنین یک واحد فوق خنک کننده جدید است که به صورت آنلاین در جمهوری چک موجود می باشد. این کنسرسیوم اروپایی قصد دارد ابررایانه های دیگری را در کشور های بلغارستان، فنلاند، پرتغال و اسپانیا راه اندازی کند، در حال حاضر اطلاعاتی از پروژه های آینده این موسسه منتشر نشده است.

برخی دیگر از اپلیکیشن هایی که توسط CINECA  در سایر ابررایانه ها استفاده می شود، شامل تجربه و تحلیل ژنوم و کشف روش های درمانی جدید می باشد. همچنین داده هایی که از منابع مختلف برای تحقیق در مورد اکتشافات فضایی و تحقیقاتی سیاره های فرازمینی و مدل سازی الگوهای آب و هوایی مثل تغییرات اقلیمی مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع techcrunch

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up