السالوادور به شهرواندان خود 30 دلار بیت کوین می دهد و به پول ملی این کشور تبدیل شد

بسیاری از کشورها در حال بررسی ارزهای دیجیتالی هستند تا آن ها را در مبادلات خود به صورت قانونی استفاده کنند که کشور السالوادور در حال قانونی کردن ارز دیجیتالی بیت کوین می باشد. اخیرا رئیس جمهور کشور السالوادور اعلام کرده است که قرار است به هر شهروند خود  معادل 30 دلار بیت کوین را در کیف پول دیجیتال Chivo  که سازگار با دستگاه های اندرویدی و IOS می باشد را راه اندازی کند. مردم کشور السالوادور به محض بازکردن حساب کاربری خود در کیف پول Chivo، هدیه 30 دلاری بیت کوین خود را دریافت می کنند.کاربرانی که در این کیف پول ثبت نام می کنند، باید شماره ملی سالوادور (DUI) و شماره تلفن خود را در این کیف پول وارد کنند.

رئیس جمهور السالوادور اعلام کرد که این کار مردم را تشویق می کند تا به ارزهای دیجیتالی اعتماد کنند و به استفاده از آن ها روی بیاورند. همچنین رئیس جمهور این کشور در تلویزیون ملی جزئیات کامل استفاده از این کیف پول را به ملت خود توضیح داد.

مردم این کشور می توانند ارز دیجیتالی خود را به دلار امریکا تبدیل کنند و برداشت کنند. رئیس جمهور السالوادور اعلام کرد که کیف پول Chivo اطلاعات کاربران را دریافت نمی کند و با این کیف پول فقط امکان پرداخت و ارسال پول با استفاده از کدهای QR صورت می پذیرد، همچنین شهروندان با استفاده از این کیف پول می توانند بزرگترین دیگر ارزهای دیجیتال بزرگ را خرید و فروش کنند. رئیس جمهور در ادامه گفت که قانون استفاده از بیت کوین در السالوادور از شهریور یا مهر ماه کاملا اجرایی خواهد شد. همچنین اپلیکیشن پول Chivo نیز به اپ استور و پلی استور گوگل اضافه خواهد شد و کاربران به راحتی می توانند این کیف پول را دانلود و نصب کنند.

رئیس جمهور السالوادور در ماه گذشته قانونی را بررسی کرده است در صورت تصویب آن بیت کوین در کنار دلار آمریکا به پول رسمی این کشور تبدیل خواهد شد. در حال حاضر 62 نفر از نمایندگان کنگره السالوادور با رسمی شدن بیت کوین به عنوان پول ملی موافقت کردند که در نهایت به عنوان پول قانونی کشور السالوادور شناخته خواهد شد.

رئیس جمهور السالوادور با تصویب این قانون گفت: تصویب این لایحه می تواند باعث افزایش خدماتی همچون مالی، سرمایه گذاری، گردشگری و توسعه اقتصاد کشور باشد. دولت این کشور اعلام کرده است که ما تمام تراکنش ها را بر اساس ارزش دلاری تضمین خواهیم کرد. با اینکه در هفته های گذشته قیمت بیت کوین دچار افت شده است، اما برنامه های دولت السالوادور برای جلوگیری از نوسانات منفی که به بازار رمزارزها تاثیر می گذارد، اعلام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up